هلاکت کارشناس جذب و اعزام داعش در تونس

هلاکت کارشناس جذب و اعزام داعش در تونس
جمعه 31 ارديبهشت 1395 - 18:44

وزارت دفاع تونس از کشته شدن یکی از سرکردگان گروه جند الخلافه هوادار گروه داعش خبر داد

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع تونس اعلام کرد: سیف الدین جمالی ملقب به "ابو قعقاع" یکی از فرماندهان گروه جندالخلافه - از بیعت کنندگان با گروه تروریستی داعش- در درگیری صبح پنجشنبه میان ارتش تونس و گروه جند الخلافه در جبل المغیله ایالت سیدی بوزید در مرکز تونس به هلاکت رسید.

وزارت دفاع تونس تاکید کرد: ابو قعقاع از خطرناکترین فرماندهان گروه تروریستی تونس بود که در پی عملیات موفقیت آمیز گروه ویژه کمین و رد یابی تحرکات عناصر تروریستی به هلاکت رسید.

این وزارتخانه هم چنین از مصادره مقادیری سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی در این عملیات خبر داد.

وزرات کشور تونس پیش از این چندین بار عکس سیف الدین الجمالی را منتشر کرده و از شهروندان خواسته بود در صورت مشاهده وی، مراتب را به مقامات امنیتی اطلاع دهند زیرا وی متهم بود که فرماندهی یک گروه تروریستی را برای کشتن نیروهای امنیتی بر عهده داشته است. وی همچنین مغز متفکر عملیات رمضان 2014 بود که به کشته شدن 14 نیروی امنیتی منجر شد.

 سیف الدین الجمالی در ماه مه 1991 در شهر سیدی علی بن عون در ایالت سیدی بوزید متولد شد و ناظر شاخه اطلاع رسانی گروه جند الخلافه بود.

پیش از این نیز یک زن منسوب به این گروه، به تماس و ارتباط با الجمالی اعتراف کرده بود. گروه جند الخلافه مسئولیت جذب جوانان و برنامه ریزی برای عملیات تروریستی را بر عهده وی قرار داده بود.

7- 217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها