توهین بی‌سابقۀ مفتی سعودی به ایرانیان

توهین بی‌سابقۀ مفتی سعودی به ایرانیان
شنبه 1 خرداد 1395 - 12:01

مفتی کل عربستان سعودی برای کمک به مسؤولان این کشور در فرار از مسؤولیت حوادث مراسم حج، با بیان اظهاراتی توهین آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که حوادث و مسائل به وجود آمده در مراسم حج طی 30 سال گذشته تقصیر ایرانی‌ها است!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالعزیز بن عبدالله آل‌الشیخ" مفتی کل عربستان که رئیس هیئت علمای ارشد سعودی و رئیس کمیته دائمی مطالعات علمی و فتوا در این کشور است، مسؤولیت حوادث حج طی دهه‌های اخیر را به گردن ایرانی‌ها انداخت و مدعی شد: "نظام ایران از 30 سال گذشته تعامل بدی با حج دارد."
وی در مصاحبه تلفنی با روزنامه سعودی "عکاظ" در اقدامی بی سابقه با توهین آشکار به ایرانیان گفت: "آنان نجس و دشمنان بیت الله الحرام و پیامبر خدا صل الله علیه و سلم هستند."
درحالیکه مسؤولان سعودی با مانع تراشی و خودداری از تن دادن به شروط ایران مانع حضور حجاج ایرانی در مراسم حج امسال شده اند، این مفتی وهابی سعودی مدعی شد: آنان ادعا می کنند که از شرکت در حج منع شده‌اند، درحالیکه دروغ می‌گویند، دولت (سعودی) مانع حج آنها نشده، و درحال برگزاری این مراسم است".
مفتی کل عربستان سعودی پس از فاجعه منا و شهادت هزاران نفر از حجاج، مدعی شده بود که مسؤولان سعودی در آن حادثه بی تقصیر هستند.
ادعاهای جدید مفتی کل عربستان درحالی است که، فتواها و اظهارات قبلی وی درزمینه‌های مختلف همواره با اعتراض علما مواجه شده، و در بیشتر موارد نیز به سوژه‌ای برای تمسخر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.
در یکی از این موارد، اظهارات وی علیه انقلابها در کشورهای عربی، با انتقادهای شدیدی همراه شد به صورتیکه عضو دبیرخانه کل مجمع عربی اسلامی برای حمایت از مقاومت تأکید کرد، فتوای مفتی سعودی درباره انقلابهای عربی در هیچ شرایطی با رویکرد اسلام همخوانی ندارد.
آل الشیخ همچنین بارها به صورت علنی اعلام کرده است که جشن میلاد پیامبر (ص) را حرام و بدعت می داند.
مفتی وهابی عربستان، چند سال قبل هم در یک برنامه زنده تلویزیونی، شیعیان را "غیر مسلمان" نامید و کمک به شیعیان را حتی در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی، ناروا دانست.
آل الشیخ هیچگاه در سخنرانیهایش مواضع افراطی و نژادپرستانه و تکفیری خود را پنهان نمی کند، به صورتیکه یک بار به صورت علنی اعلام کرده بود: "امت اسلامی باید با تشیع که عقیده مسلمانان را هدف قرار داده، مقابله کند".

پربیننده ترین خبرها