گردشگری مصر در آستانۀ نابودی

گردشگری مصر در آستانۀ نابودی
شنبه 1 خرداد 1395 - 14:31

روزنامه تایمز چاپ لندن با اختصاص دو صفحه کامل، آخرین تحولات مربوط به فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری مصری به خصوص کشف جنازه برخی از قربانیان و بقایای هواپیما را به طور مفصل بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه به شرح آخرین لحظه های عمر محمد سعید شقیر، خلبان 36 ساله مصری این هواپیما قبل از پرواز، می پردازد.
محمد سعید اندکی قبل از پرواز، طی تماس اینترنتی با برخی دوستان و همکارانش از هتلی در پاریس، به آنها اطمینان خاطر داد که همه چیز، مطلوب است و شرایط آب و هوا هم بسیار مساعد است.
او نمی دانست که این سفر، هیچگاه به مقصد نمی رسد، و زندگیش با سقوط به دریا به پایان خواهد رسید.
این روزنامه سپس به سراغ اوضاع جاری در داخل فرودگاه شارل دوگل پاریس می رود.

آدام ساج، خبرنگار تایمز گزارش می دهد که مقامات امنیتی فرانسه، برای یافتن رد یا نشانه ای از عناصر یا کارکنانی که احتمال دست داشتن آنها در ماجرای سقوط هواپیما می رود در حال بررسی فیلم دوربینهای مدار بسته فرودگاه هستند.
مقامات امنیتی فرانسه می گویند تدابیر امنیتی قاطعانه ای که در فرودگاه شارل دوگل اعمال می شود در هیچ فرودگاه دیگری وجود ندارد و کارکنان این فرودگاه پس از تحقیقات مفصل، و کنترلها و نظارتهای پلیسی شدید استخدام می شوند.
گفتنی است پلیس و سازمان اطلاعات فرانسه مدعی است که در این فرودگاه "درجه تهدید" افراد برای امنیت فرودگاه را می سنجد.
روزنامه تایمز با گریزی به حوادث شارلی ابدو و حملات پاریس در ژانویه و نوامبر سال گذشته، می نویسد این حملات و حوادث وزارت کشور فرانسه را بر آن داشته است تا درباره تمام کارکنان مسلمان قسمت اداری یا امنیت فرودگاه، پرونده تحقیقاتی باز کند و هر کسی را که احتمال می دهد تهدیدی برای امنیت فرودگاه باشد، برکنار می کند. با این حال یکی از مأموران امنیتی گفته است این قبیل تدابیر مشکلی را حل نکرده است و "افراطی"ها همچنان در تمام سطوح در این فرودگاه مشغول به کار هستند.
حمله دوباره تروریسم به گردشگری
روزنامه فاینانشال تایمز چاپ لندن با توجه به احتمال تروریستی بودن این حادثه، به بررسی آثار و تبعات آن بر صنعت گردشگری مصر می پردازد و این سئوال را مطرح می کند که آیا این حادثه، ضربه شدید دیگری بر پیکره صنعت گردشگری مصر خواهد بود؟
این روزنامه با اشاره به این موضوع می نویسد از زمان سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا و سپس تصمیم انگلیس به توقف سفر به مصر بنا به دلایل امنیتی و پس از آن ربوده شدن هواپیمای مصری که به سمت قبرس تغییر مسیر داد، ضربه کاری بر پیکره صنعت گردشگری مصر وارد شده است به طوری که از زمان وقوع این حوادث، تعداد گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند، به میزان 47 درصد کاهش یافته است.
خبرنگار فاینانشال تایمز در قاهره می نویسد که صاحب شرکت گردشگری و رزو هتل هم درباره تأثیر سقوط هواپیمای مصری بر گردشگری این کشور می گوید: وقتی به پیکر بی جانی شلیک می کنید، دردش نمی آید وضعیت گردشگری مصر هم به همین ترتیب است. این حادثه تأثیری بر این صنعت ندارد چون دیگر اصلا گردشگری وجود ندارد. شما ببینید چگونه "اسوان" و "الاقصر" از گردشگر خالی شده اند.

208 

پربیننده ترین خبرها