عالی ترین فرماندۀ آمریکا در خاورمیانه وارد سوریه شد

عالی ترین فرماندۀ آمریکا در خاورمیانه وارد سوریه شد
يکشنبه 2 خرداد 1395 - 10:13

ژنرال جوزف ووتِل فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه روز شنبه پنهانی وارد شمال سوریه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم ، به نقل از "بی بی سی عربی"، منابع وابسته به ارتش آمریکا اعلام کردند که ژنرال ووتل در سفر پنهانی خود به شمال سوریه با مستشاران آمریکا مستقر در این کشور و سران نیروهای دمکراتیک سوریه شامل کُرد و برخی مخالفان مسلح بشار اسد دیدار کرد.
این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: ژنرال ووتل 11 ساعت در شمال سوریه به سر برده و در این مدت با نیروهای ویژه آمریکایی نیز دیدار کرده است.
ژنرال ووتل پس از این دیدارها اعلام کرد: آموزش دادن به نیروهای محلی (کُردها و عرب های شمال سوریه) برای مبارزه با داعش بهترین گزینه است.
فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه افزود: من در حالی سوریه را ترک می کنم که کاملاً مطمئنم نیروهای محلی از قدرت لازم برای همکاری و همراهی کردن با ما برخوردار هستند.
برِت مک گورک نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش هم با اعتراف به سفر پنهانی ژنرال ووتل به شمال سوریه، در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت که ژنرال ووتل روز شنبه به سوریه رفت تا مقدمات حمله به شهر رقه – مقر داعش در شمال سوریه – را فراهم کند.
ژنرال جوزف ووتل عالی ترین فرمانده ارتش آمریکاست که از زمان مداخله نظامی واشنگتن در سوریه، مخفیانه، وارد این کشور می شود.
214 - 220
 

پربیننده ترین خبرها