مذاکرات کویت بعد از 6روز وقفه ازسرگرفته شد

مذاکرات کویت بعد از 6روز وقفه ازسرگرفته شد
دوشنبه 3 خرداد 1395 - 22:44

العالم - مذاکرات گروه‌های یمنی در کویت امروز (دوشنبه) بعد از 6 روز وقفه و کارشکنی های هیأت ریاض و سکوت و همراهی سازمان ملل متحد در برابر این مانع تراشی ها از سرگرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت ملی یمن درمذاکرات کویت، طی سخنانی با محکوم کردن اقدام روز گذشتۀ ائتلاف متجاوز سعودی در خصوص استفاده از بمبهای صوتی برای ایجاد رعب و وحشت در شهروندان یمن که در بزرگداشت سالروز وحدت یمن شرکت کرده بودند؛ گفت: این ائتلاف در پایبندی به آتش بس و رسیدن به راه حل بحران موجود جدی نیست.

وی با بیان این که هیأت ملی یمن هیچ نشستی را تعلیق نکرده یا از آن خارج نشده است، تاکید کرد که گفتگو باید فراگیر باشد و همه مسائل سیاسی را در بر بگیرد.

رئیس هیأت ملی یمن افزود: این هیئت از لحظه اول آماده ورود مستقیم و جدی به مسائل اساسی برای مشخص کردن چشم اندازهای مرحله انتقالی بود.

عبدالسلام، جنایت های وحشیانه علیه شهروندان یمنی به ویژه انفجارهای تروریستی صبح امروز در عدن را که توسط عناصر داعش و القاعده به وقوع پیوست، محکوم کرد.

هیأت ریاض به مدت 6 روز از مذاکرات کویت خارج شد و با بازگشت به آن مخالفت کرد. این سومین بار است که هیئت ریاض از مذاکرات خارج می شود و یا در مسیر آن سنگ اندازی می کند.

امیر کویت از هیأت ریاض خواسته بود که به مذاکرات بازگردد اما این هیأت با خواسته امیر کویت مخالفت کرد و فقط بعد از دیدار با امیر قطر، به مذاکرات بازگشت.

202-211-9

پربیننده ترین خبرها