شیخ الازهر: هویت مسجدالاقصی نباید تغییر کند

شیخ الازهر: هویت مسجدالاقصی نباید تغییر کند
سه شنبه 4 خرداد 1395 - 21:02

العالم - شيخ الازهر بر لزوم توقف تحرکات رژیم صهیونیستی براي تغيير هويت مسجدالاقصی تاكيد كرد.

به گزارش پايگاه خبری شبكه العالم،"أحمد الطيب" شيخ الازهر روز سه شنبه طی سخنانی درهمايش گفتگوی شرق و غرب در پاريس پايتخت فرانسه با بيان اينكه شرق و غرب با هم بيگانه نيستند، بر لزوم توقف اقدام های  كه برای تغيير هويت مسجدالاقصی انجام می شود، تاكيد كرد و حل و فصل عادلانه قضيه فلسطين را خواستار شد.

الطيب افزود: حل و فصل قضيه فلسطين، كليد مشكلات بزرگی است كه در راه ارتباط ميان شرق و غرب وجود دارد و موجب دوری ملت های شرق و غرب و تشديد جنگ تمدن ها می شود.

شيخ الازهر با اشاره به مشكلاتی كه در مسير ادغام مسلمانان در كشورهای غربی وجود دارد و موجب پيوستن برخی از آنان به گروه های افراط گرا می شود، خاطرنشان کرد، برخی از رسانه های غربی برنامه هایی دارند که به اسلام توهين می كنند.

شيخ الازهر در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به جهانی سازی گفت: جهان شمولی به هيچ وجه نمی تواند راه حل از بين بردن تنش های موجود در روابط ميان شرق و غرب براي تحقق صلح جهاني باشد، بلكه مرحله جديد در راه درگيري های جهاني است كه به تخريب هويت های ملت ها مي انجامد.

وی افزود كه در نگاه جهان شمولی اسلام به جهان به عنوان يك جامعه واحد نگريسته مي شود كه مسئوليت برقراري امنيت و تحقق صلح به عهده همه جهانيان است.

215-211-9

پربیننده ترین خبرها