عکس ملاقات شیخ الازهر با پاپ جنجال آفرید

عکس ملاقات شیخ الازهر با پاپ جنجال آفرید
چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 13:33

انتشار عکسی از نحوه نشستن احمد الطیب، شیخ الازهر در مقابل پاپ فرانسیس، پاپ واتیکان، در قاهره جنجال آفرین شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از سایت رأی الیوم، بسیاری از اندیشمندان و فعالان مصری با انتشار این عکس، آن را به باد انتقاد گرفتند.
شاعری به نام احمد الشهاوی، با انتشار این عکس در صفحه فیسبوک خود، خطاب به احمد الطیب نوشت: تو شیخی،و او پاپ... دوست ندارم کسی را در مقابل کسی دیگر این چنین دستپاچه و گیج و سرگردان و تحقیرشده ببینم. من، برابری را در برخورد دوست دارم. نمی خواهم یکی بر دیگری دست بالا داشته باشد. احمد الطیب شیخ الازهر، مهمان پاپ است. و در این دیدار نماینده دین آسمانی ماست. اما نوع نشستنش را ببینید! و اندازه دو تا صندلی! انگار شاگردی در حضور استاد نشسته است. هیچ کس نمی تواند چنین صحنه ای را تحمل کند. کسی که از پروتکل (ملاقاتها) اطلاع داشته باشد نمی تواند چنین حرکتی را از طرف الطیب یپذیرد. اما چه می توان کرد که او شیخی است از یک نیمچه حکومت، یا یک حکومت نوپا.
محمود القاعود از ادیبان مصری هم این عکس را ""ننگ ابدی" خوانده است.
ملاقات شیخ الازهر با پاپ فرانسیس در این مقطع زمانی، سئوالهای بسیاری را درباره علت این سفر مطرح کرده است این که آیا این سفر، ارتباطی به دانشجوی مقتول ایتالیایی، جولیو رجینی دارد؟ جسد این دانشجوی ۲۸ ساله ایتالیایی چندی پیش در قاهره پیدا شد. و آیا شیخ الازهر سفیر صلح و دوستی آنهم پس از بحرانی است که به تازگی گریبانگیر روابط دو کشور مصر و ایتالیا شده است؟
این در حالی است که بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی، سکوت شیخ الازهر، به عنوان یک مقام عالیرتبه در جهان اسلام، در قبال جنگ ویرانگر در فلوجه و دیگر شهرهای اسلامی و سیل خونی که در این شهرها جاری است را هم به باد انتقاد گرفته اند.

عکسی که جنجال به پا کرد

  208 ـ 211 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها