پلیس آمریکا با مخالفان ترامپ درگیر شد+عکس

پلیس آمریکا با مخالفان ترامپ درگیر شد+عکس
چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 14:17

نیروهای پلیس آمریکا با مخالفان دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری که در مقابل مرکز اجتماعات و سخنرانی وی تظاهرات کرده بودند، درگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در جریان تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ، در مرکز اجتماعات آلبوکرک در شهر نیومکزیکو، گروهی از مخالفان او در اطراف محل برگزاری سخنرانی دست به تظاهرات زدند.

به دنبال برخورد قهری ماموران پلیس با مخالفان و جلوگیری از ورود آنان به محل سخنرانی، تظاهرکنندگان پس از آتش زدن بطری های پلاستیکی و تی شرت‌های خود، آنها را به سوی ماموران پرتاب کردند. پلیس آمریکا برای سرکوب مخالفان ترامپ از اسپری فلفل و بمب های دودزا استفاده کرد.

با آغاز درگیری پلیس با مخالفان، در داخل محل تجمع انتخاباتی نیز، گروهی از تظاهرکنندگان با سر دادن شعار و بالا بردن پلاکاردها، بارها سخنرانی ترامپ را قطع کردند و در برابر ماموران که در صدد بیرون راندن آنان از محل بودند، مقاومت کردند.

برخی از مخالفان، پلاکاردهایی در نکوهش افراط گرایی ترامپ دردست داشتند. سخنان جنجالی ترامپ ضد مسلمانان جهان و کشیدن دیوار در مرزهای مشترک با آمریکای جنوبی اوج افراط گرایی این داوطب نامزدی ریاست جمهوری آمریکاست.

در واکنش به این اعتراضات، دونالد ترامپ اقدام معترضان را به تمسخر گرفت و خطاب به یکی از آنان گفت: "این بچه چند ساله است؟ هنوز هم برایش پوشک می گذارند؟" 

 سخنرانی ترامپ در تالار آلبوکرک نخستین مرحله از سفر انتخاباتی او به ایالات نیومکزیکو است که بسیاری از ساکنان آن را اسپانیایی‌تباران و کسانی تشکیل می دهند که از کشورهای آمریکای لاتین به ایالات متحده مهاجرت کرده یا از نسل این مهاجران هستند.

سوزانا مارتینز، فرماندار ایالات نیومکزیکو که رئیس انجمن فرمانداران و اولین زن اسپانیایی تبار است که به فرمانداری یکی از ایالت‌های آمریکا انتخاب شده، در جلسه سخنرانی دونالد ترامپ حضور نداشت. این عضو حزب جمهوریخواه از نامزدی ترامپ حمایت نکرده است و سخنان وی را در مورد احداث دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

درگیری پلیس آمریکا با مخالفان ترامپ

 

ترامپ در میان طرفداران خود

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها