قبل از سکته مغزی شدید، آسپرین بخورید!

قبل از سکته مغزی شدید، آسپرین بخورید!
چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 18:44

العالم ـ یک پژوهش جدید نشان داد که خوردن آسپرین بلافاصله پس از سکته مغزی خفیف، احتمال ابتلا به سکته مغزی شدید در روزهای بعد را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بنابر یافته های این پژوهش بیش از یک سوم افرادی که به سکته مغزی خفیف دچار شده و درمان را آغاز نکرده اند، در عرض یک سال کارشان به سکته مغزی شدید کشیده شده است.

انجمن سکته مغزی آمریکا در سایت خود هشدار داده است که سکته مغزی خفیف یا در اصطلاح پزشکی "حمله ایسکمیک گذرا"، به صورت دقیق تر به عنوان یک سکته مغزی هشداردهنده در نظر گرفته می شود که در واقع هشداری است برای آنکه مساله را با جدیت بیشتری مدنظر قرار دهید.

به گفته خبرگزاری رویترز، برخی پژوهشگران اطلاعات بیش از 15 هزار نفر را مورد آزمایش قرار دادند و نتایج درمان با آسپرین پس از سکته مغزی با درمان بدون آن را مقایسه کردند.

این پژوهشگران در مجله پزشکی لانست آورده اند که خوردن آسپرین احتمال خطر تکرار سکته مغزی طی 6 هفته آتی را تا حدود 60 درصد کاهش داده است. همچنین خطر بی حسی و سکته مغزی کشنده نیز به صورت قابل توجهی، بدون در نظر گرفتن دوز یا سن بیمار کاهش یافته است.

آسپیرین، خاصیت رقیق‌ کردن خون را دارد؛ از این رو در بیماری‌هایی که منشاء آن لخته شدن خون در رگ‌هاست؛ مثل سکته مغزی و قلبی، یکی از مهمترین ارکان درمان است.

210-211-9

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها