العبادی: به خاطر فلوجه، این جمعه تظاهرات نکنید!

العبادی: به خاطر فلوجه، این جمعه تظاهرات نکنید!
پنج‌شنبه 6 خرداد 1395 - 22:36

العالم - نخست وزیر عراق، از هواداران جریان صدر خواست، برای یاری نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی فلوجه، از تظاهراتِ روز جمعه صرفنظر کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که انتظار می رود هواداران جریان صدر، فردا جمعه، مانند جمعه های قبل، تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کنند، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، از آن ها خواست، به خاطر نیروهای عراقیِ شرکت کننده در عملیات آزادسازی فلوجه، تظاهرات نکنند.

العبادی گفت: همه نیروهای ما، مشغول عملیات آزادسازی فلوجه و مناطقِ اطراف آن هستند و ادامه تظاهرات در بغداد و دیگر استان ها، بر این ماموریتِ آن ها تاثیر خواهد گذاشت.

نخست وزیر عراق همچنین از مردم عراق خواست احتیاط پیشه کنند، زیرا عناصر تروریستِ داعش قصد دارند عملیات کشتار و گردن زنی در میان غیرنظامیان بر پا کنند.

هواداران صدر، از چند هفته پیش با برگزاری تظاهرات گسترده و حمله به "منطقه الخضرا" دولت و پارلمان را برای مبارزه با فساد و دادنِ رأی اعتماد به کابینه جدید تحت فشار گذاشته اند.

عملیات آزادسازی فلوجه، به دستور العبادی، از بامداد دوشنبه آغاز شد و بر اساس برخی گزارش ها مناطق شمال شرقی این شهر به دست نیروهای عراقی افتاده است.

فلوجه، نخستین شهری بود که گروه تروریستی داعش، در ژانویه 2014 اشغال کرد. این شهر، در 60 کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق واقع شده است.

205-9

پربیننده ترین خبرها