دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا فاش کرد:

عربستان به تروریستها در سوریه گاز شیمیایی داده است!

عربستان به تروریستها در سوریه گاز شیمیایی داده است!
جمعه 7 خرداد 1395 - 10:49

دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا فاش کرد که عربستان به گروه تروریستی "جیش الاسلام" سلاح شیمیایی گاز اختناق آور داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری "شام تایمز" هیثم ابوسعید، دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا، از دستیابی این سازمان به مدارک غیر قابل انکار شامل اطلاعات آماری، عکس و ویدیوهای اختصاصی و محرمانه، از اقدام عربستان در زمینه تجهیز گروه تروریستی موسوم به "جیش الاسلام" به گاز اختناق آور، خبر داد.
این گروه تروریستی از این گاز شیمیایی در دوازدهم ماه جاری در شهر خان طومان سوریه استفاده کرده است.

شکواییه سازمانی اروپایی علیه عربستان بخاطر جنایت در یمن
هیثم ابوسعید، به سایت الوطن گفت: سازمان امنیت و اطلاعات اروپا - که مقر آن در بیروت است – با همکاری ائتلاف بین المللی دفاع از حقوق بشر در فرانسه، همچنین شکوائیه ای را علیه عربستان به دلیل ارتکاب جنایت در یمن تنظیم کرده است.
وی افزود: این شکوائیه ممکن است جنایات عربستان در کشورهای دیگر مثل سوریه را هم شامل شود.
دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا گفت: سوریه نقش مهمی را در حفظ توازن بین کشورها ایفا می کند و در واقع محور تمام سیاستها و مصالحه های منطقه ای و بین المللی است.
وی همچنین از همکاری این سازمان با دولت سوریه در چارچوب مبارزه با تررویسم خبر داد.
هیثم ابوسعید خاطرنشان کرد این سازمان با همکاری نجم الاحمد، وزیر دادگستری سوریه قصد دارد این پرونده ها را به منظور احقاق حقوق پایمال شده در سوریه، به دادگاههای بین المللی، غیر از دیوان کیفری بین المللی (لاهه) – که تحت نفوذ پنج کشور قدرتمند است – ارجاع دهد.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها