پروژه‌ صهیونیستی «قدس دوم»

پروژه‌ صهیونیستی «قدس دوم»
جمعه 7 خرداد 1395 - 19:22

صهیونیسم جهانی با اجرای حفاری در قدس قصد دارد چیزی به نام «مملکت تاریخی داوود» را جعل کند تا دستاویزی برای برپایی کشور مجعول اسرائیل باشد.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم  به نقل از «فلسطین الیوم»، دستگاه‌های حفاری رژیم صهیونیستی مخفیانه در حال حفاری زیر شهر قدیمی قدس هستند. هیچ یک از ما نمی‌دانیم؛ زیر این شهر مقدس چه در حال شکل گیری است جز اظهاراتی گنگ و تعدادی آمار و اعداد. اما ناگاه با ویدئویی ضبط شده از حفاری های زیر مسجد مواجه شدیم.
فیلم «قدس دوم» که به مدت 3 دقیقه و 42 ثانیه از تولیدات مرکز مطالعات اسرائیلی «اطلس» ضربه محکمی را به سیستم نظارتی رژیم صهیونیستی است. سیستمی که از ماهیت حفاری‌های زیر شهر قدیمی سخن می‌گوید. همچنانکه صدمه بزرگی به جهان عرب و اسلام و جهان مسیحیت است به دلیل حفاری‌هایی که زیر شهر قدیمی گسترش یافته است. این فیلم در میان حجم وسیعی از حفاری‌ها، نشانگر این است که رژیم صهیونیستی یک قدس دوم به وجود آورده که می‌خواهد از طریق آن به روایت اسلامی و مسیحی در مورد این مکان پایان دهد.

به آن اندازه که زیر منطق مقدس تغییر می بینیم، در سطح منطقه مقدس و مساجد آن تغییر مشاهده نمی‌کنیم. مرکز مطالعاتی اطلس توانست 6 فیلم مستند را که روزنامه‌ هاآرتص تهیه کرده بود جمع آوری کند. سیستم نظارت رژیم صهیونیستی تعمد داشت که تصویر کاملی در یک فیلم واحد ارائه نکند. مرکز اطلس با جمع آوری و خلاصه این 6 فیلم به یک نتیجه بزرگ رسید و آن اینکه نیروهای رژیم صهیونیستی زیر این شهر قدیمی، یک شهر قدس با آثار و نمادهای یهودی خالص ساخته‌اند تا روایت فلسطینی چه با نگاه اسلامی و چه نگاه مسیحی را از بین ببرند و خود را در تأسیس رژیم جعلی اسرائیلی محق جلوه دهند.

در فیلم قدس دوم حجم حفاری‌های زیر شهر قدیمی و مساجد آن و همچنین بزرگی تونل‌هایی که صهیونیست‌ها نزدیک پایه‌های مسجد به وجود آورده‌اند دیده می‌شود.

قدس مجعول دوم عبارت از دو تونل بزرگ است که طول اولی 533 متر و عرض یک متر و ارتفاع یک تا پنج متر است. تونل دوم در ادامه تونل اول قرار دارد که طول آن 190 و عرض آن یک متر است. این تونل به دیوار «ندبه» می‌رسد.

عبدالرحمن شهاب مدیر مرکز مطالعاتی اطلس گفت: در هر یک از 6 فیلم به بخشی از پروژه‌های یهودی سازی و حفاری هایی که زیر مسجد الاقصی انجام شده است اشاره می شود. مرکز اطلس ملاحظه کرد بخش‌هایی که منتشر شده‌اند از حیث صحنه‌ها و مکان ها با یکدیگر تفاوت دارند. همین امر موجب شد تیم مرکز اطلس اقدام به کنار هم قرار دادن صحنه های فیلم کرد تا تصویر حقیقی حفاری های یهودی سازی زیر مسجد الاقصی را به دست آورد.

مدیر مرکز اطلس در مورد چگونگی تهیه فیلم قدس دوم گفت: ما 6 فیلم مستند را در یک ویدئوی 3 دقیقه و 42 ثانیه ای خلاصه کردیم و در خلال آن وضعیت زیر شهر قدیمی را توضیح داده ایم. وی با اشاره به کثرت پروژه های یهودی سازی، صحنه های موجود در این فیلم را خطرناک و آنها را در راستای پاک کردن آثار اسلامی و مسیحی توصیف کرد تا آرام آرام پای یهودیان را به زیر مسجد باز کند. وی تأکید کرد یهودیان تلاش دارند قدس دومی را که خالی از هر نوع آثار اسلامی و مسیحی باشد ایجاد کنند که با روایت های جعلی و قلابی آنها همراه باشد.

عبدالرحمن شهاب درباره حفاری های رژیم صهیونیستی معتقد است بزرگ ترین خطر در این باره مروبط به ساخت روایت مجعول تاریخی یهود است و خطر دوم مربوط به انهدام مسجد الاقصی در صورت وقوع زلزله است. خواه این زلزله طبیعی باشد یا مصنوعی.

وی از همه مقامات رسمی خواست نسبت به آنچه در صحنه‌های این فیلم آمده است مطلع باشند و اینکه ضروری است این فیلم به یونسکو داده شود و پرونده حفاری‌های زیر شهر قدیمی در اختیار مراجع و دادگاه‌های بین المللی قرار گیرد. زیرا این مکان باید در وضعیتی که در سال 1967 قرار داشته است، باشد.

جنبش صهیونیسم از سال 1863 تا 1967 دانشمندان و باستانشناسی را از کشورهای مختلف به کار گرفته است و در این مکان فعالیت دارد تا با جعل واقعیت‌های تاریخی و تاریخ سازی ایجاد کشور مجعول اسرائیل را در فلسطین توجیه کند.

منبع : تسنیم

پربیننده ترین خبرها