سازمان اطلاعات داخلی آلمان اعلام کرد؛

"داعش" در کمین جام ملتهای اروپا

شنبه 8 خرداد 1395 - 10:05

رییس سازمان اطلاعات داخلی آلمان گفت که "داعش" "جام ملتهای اروپا 2016" را هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روسیا الیوم، هانس گئورگ ماسن، با اشاره به این مطلب، خاطرنشان کرد که البته در حال حاضر هیچ گواه و دلیل ملموسی برای اجرای این نقشه وجود ندارد.
پیش از ماسن، رئیس سازمان اطلاعات فرانسه هم گفته بود عناصر "داعش" خود را آماده حمله به نقاط پرجمعیت در جریان برگزاری جام ملتهای اروپا می کند.
فرانسه، میزبان این دوره از جام ملتهای اروپاست. قرار است باشگاههای فوتبال اروپا از دهم ژوئن تا دهم ژوییه در 10 ورزشگاه در شهرهای مختلف این کشور با هم رقابت کنند.
این در حالی است که همین چند ماه پیش پاریس، صحنه حملات خونین تروریستها به چند باشگاه شبانه، ورزشگاه و سالن اپرا بود. در آن حمله ها، 130 نفر کشته شدند.
ماسن دیروز جمعه 27 مه به "راینشه پست" گفت: "ما می دانیم که داعش جام ملتهای اروپا را هدف گرفته است" ... "البته دلیل عینی و ملموسی برای اجرای نقشه حمله وجود ندارد بلکه شواهدی وجود دارند که نشان می دهند داعش یا جبهه النصره، شاخه مسلح القاعده در سوریه خود را آماده حمله به اهدافی در کشورهای اروپایی می کنند."
انتظار می رود حدود دو و نیم میلیون نفر، به تماشای رقابت های جام ملتهای اروپا بروند. در این جام، 24 تیم منتخب در 51 مسابقه با هم رقابت خواهند کرد.
دولت فرانسه قصد دارد با نصب مونیتورهای بزرگ در شهرهای مختلف، امکان تماشای رقابتها را برای عموم مردم فراهم کند.

کارشناسان تأکید دارند که داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است و این گروه تروریستی با اقدامات جنایتکارانه خود به دنبال تخریب چهره اسلام در دنیا است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.
208

پربیننده ترین خبرها