رعب و وحشت مردم لیبی از داعش

رعب و وحشت مردم لیبی از داعش
شنبه 8 خرداد 1395 - 11:37

روزنامه تايمز گزارشي دو صفحه اي را از فضاي رعب و وحشت ايجاد شده توسط گروه تروريستي داعش درميان مردم ليبي منتشر كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، "انتوني لويد" دراين گزارش به تشريح وضعيت نوجواني 19 ساله به نام " امجد محمد بن ساسي" مي پردازد كه در دادگاه وابسته به داعش حاضر شده و قاضي از او درخواست " توبه از كفر" كرده است.

خانواده امجد در سه جلسه محاكمه فرزندشان حاضر شده و به نوشته تهيه كننده اين گزارش، امجد جواني داراي كرامت انساني و خشمگين از اوضاع است كه حاضر به پذيرش " توبه" نشده است.

براساس اين گزارش، امجد در روز چهارم با دستهای بسته مقابل جلاد حاضر مي شود، و دادگاه "اتهام كفر" را براي وي درمقابل حضار مي خواند و سپس ازمتهم سوال مي شود كه آيا حرفي براي زدن دارد و وي درپاسخ مي گويد كه " نام  من مدت بيشتری از نام تو بر سر زبان ها خواهد ماند" جلاد هم در پاسخ او گفت " خواهيم ديد" و سپس دو گلوله به سرش شليك كرد.

"صلاح بن ساسي" عموي امجد گفت كه برادرزاده اش در ماه دسامبر گذشته توسط داعش كشته شد اما جسدش هنوز به خانواده تحويل داده نشده است، چون داعش گفته كه وي كافر بوده و نبايد به شيوه اسلامي دفن شود.

تهيه كننده اين گزارش گفته است كه اين اتفاق در شهر سرت ليبي افتاد، شهري كه صحنه هاي كشتار و به دار آويختن و اعدام در اماكن عمومي براي مردم عادي شده است.

درماه هاي گذشته هزاران نفر از اهالي شهر سرت، اين شهر را ترك كرده و سرت به شهر اشباح تبديل شده است.

براساس گزارش هاي سازمان ملل و سازمان اطلاعات ليبي، حدود 6500 فرد مسلح در شهر سرت ليبي وجود دارد كه 70 درصد از آن ها غيرليبيايي بوده و عرب بوده و بقيه ليبيايي هستند.

گروه تروريستي داعش قوانيني مشابه با قوانين خود در رقه سوريه و موصل عراق در شهر سرت ليبي به اجرا گذاشته است كه از جمله آن مي توان به حرام بودن موسيقي و منع مصرف دخانيات و فروش لوازم زينتي زنانه و نيز واجب بودن روبند براي زنان اشاره كرد.

اعدام ها هر هفته درميدان الزعفران يا در ميدان اصلي شهر سرت انجام مي شود، و اجساد كساني كه اعدام مي شوند، به بيابان ها برده مي شود و يا از پل ها آويزان مي شود.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها