روسیه خواستار خروج ترکیه از عراق شد

روسیه خواستار خروج ترکیه از عراق شد
سه شنبه 11 خرداد 1395 - 16:42

العالم - "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه و "ابراهیم جعفری" همتای عراقی اش از ترکیه خواستند تا نیروهایش را از عراق خارج کند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، لاوروف در مطلبی که رسانه های روسی آن را منتشر کردند ، گفت: حضور نیروهای ترکیه در عراق به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی تاکید کرد: به طور کلی تصور می کنم عملکرد ترکیه نیازمند توجه بیشتری از سوی شرکای غربی ما است.
در همین راستا "ابراهیم جعفری" وزیر خارجه عراق اوایل دیماه سال گذشته اعلام کرده بود که اگر ترکیه نیروهای حاضر خود در نزدیکی شهر موصل را از عراق خارج نکند، با نیروهای مقاومت روبرو خواهد شد.
جعفری آنکارا را متهم کرد که با استقرار نیروهایش در مناطقی از عراق در واقع می خواهد درخواست به عمل آمده از ترکیه مبنی بر بیرون بردن نیروهایش از عراق را دور بزند.
وی از دولت آنکارا خواست تا با تدبیر و عاقلانه با این قضیه برخورد کند.
در این ارتباط اتحادیه عرب نیز از ترکیه خواست تا به دنبال شکایت تقدیم شده از سوی بغداد به شورای امنیت سازمان ملل علیه تجاوز ترکیه به عراق، آنکارا نیروهایش را از شمال این کشور بی هیچ قید و شرطی خارج کند.
خبر دیگر از عراق این که، ارتش ترکیه از کشته شدن یکی از نظامیان خود و همچنین زخمی شدن یکی دیگر از نیروهایش در حمله داعش در شمال عراق خبر داد.
وزارت خارجه ترکیه ظرف هفته جاری اعلام کرد که آنکارا برخی از نظامیانش را از استان نینوا خارج خواهد کرد، در حالی که ترکیه به شیوه انتقال نیروهایش از عراق و یا محل انتقال آنها اشاره ای نکرده است.

209-201-9

پربیننده ترین خبرها