یخچال همیشه خوب نیست!

یخچال همیشه خوب نیست!
سه شنبه 11 خرداد 1395 - 19:58

العالم - طبیعی است مردم فکر کنند که یخچال وسیله خوبی برای جلوگیری از فاسد شدن غذاست، اما کارشناسان تغذیه هشدار دادند که برخی از غذاها را نباید در یخچال قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "هلثی لیو" که مختص اخبار بهداشتی است، فهرستی درباره 15 نوع مواد غذایی منتشر کرده که نباید آن را در یخچال قرار داد.     
موز
جمعیت تولید و بازاریابی کانادا گزارش داد، برای آنکه مواد مغذی بسیار مفید موز برای بدن باقی بماند باید آن را خارج از یخچال قرار داد چون سرما عامل تاخیر در رسیدن موز است.  
سیب زمینی
تمام سیب زمینی کاران ایالت "البرتا" کانادا معتقدند که این ماده غذایی را باید در مکانی سرد، خشک و تاریک خارج از یخچال قرار داد، چون سرما باعث تبدیل سریع نشاسته به قند می شود به همین دلیل نباید سیب زمینی را در کیسه های پلاستیکی قرار داد بلکه باید در صندوق هایی قرار گیرد که هوا در آن جریان داشته باشد.
 پیاز
مجمع ملی پیاز آمریکا گزارش داد: قرار دادن پیاز در یخچال باعث خرابی و گندیدگی آن می شود، لذا پیاز باید همراه با پوست در معرض هوای خارج یخچال قرار گیرد، اما اگر با هر علتی پوستش را کندید باید در یک ظرف در بسته در یخچال نگه داری شود. 
آواکادو
نباید آواکادوی نارس را در یخچال قرار داد، چون سرما نمی گذارد که این میوه برسد.
سیر
قرار دادن سیر در یخچال باعث خرابی و گندیدگی آن می شود، البته لایه خارجی آن تغییر نمی کند، اما وقتی می خواهی آن را قطع کنی متوجه می شوی از داخل خراب شده است. 
نان
یخچال باعث می شود مایع موجود در نان با شتاب خشک شود، سرما مانع استمرار نرمی نان شده و جویدن آن را دشوار می نماید، لذا نصیحت آن است که نان در یخچال نگهداری نشود.  
قهوه
یخچال جای مناسبی برای نگهداری دانه های قهوه و باقالای خشک نیست، چون هر دو نیازمند مکانی خشک، سرد و تاریک برای حفظ مزه و تازگی هستند، اما اگر مقدار زیادی قهوه دارید که می خواهید آن را برای مدت طوان طولانی نگه دارید، باید آن را در کیسه های کاملا بسته قرار دهید که در این صورت تا یک ماه دوام می آورد.
گوجه فرنگی
نگهداری گوجه فرنگی در یخچال باعث می شود طعم خوب آن از دست برود و همچنین سرمای یخچال مانعی در مسیر رسیدن آن است و بافت آن را تغییر می دهد، چه اینکه گوجه فرنگی هر چه رسیده تر باشد خوش طعم تر خواهد بود.

"هارولد مک گییز" نویسنده معروف در کتابش به نام "غذا و آشپزی" نوشته که گوجه فرنگی را باید در یک سبد بر روی میز آشپرخانه قرار داد. 
عسل
عسل را می توان تا ابد نگه داشت اما به شرط آنکه در یک ظرف کاملا در بسته باشد؛ قرار دادن آن در یخچال بی معنی است، چون جزو مواد غذایی است که در شرایط طبیعی قابل نگهداری است.
قرار دادن عسل در یخچال باعث می شود که شکر موجود در آن آشکار شود که باعث می شود خوردن آن دشوار گردد.
هندوانه
نیازی نیست هندوانه اگر بریده نشده در یخچال قرار داده شود؛ پژوهش های موجود حاکیست که نگهداری هندوانه در دمای اتاق باعث حفظ مواد آنتی اکسیدان آن می شود.
پژوهش وزارت کشاورزی آمریکا حاکیست که اگر هندوانه در یخچال نگهداری شود پتا کاروتن موجود در آن که عامل رنگ و تازگی بوده و باعث می شود در بدن به ویتامین آ تبدیل شود از دست برود به همین دلیل بهتر آن است اگر قطعه قطعه نشده خارج از یخچال باشد و فقط در صورت بریده شدن در یخچال نگهداری شود.  
کدو تنبل
نباید کدو تنبل را به هیچ عنوان در یخچال نگهداری نمود بلکه باید آن را در مکانی خشک، تاریک و با تهویه خوب قرار داد. 
روغن زیتون
نگهداری روغن زیتون در یخچال باعث غلیط شدن آن می شود به همین دلیل باید در مکان خشک و تاریک باشد.
ریحان
سرمای شدید روند پلاسیده شدن ریحان را تسریع می بخشد چه اینکه از بوی دیگر مواد غذایی درون یخچال تاثیر می پذیرد.
بهترین راه حفظ ریحان آن است ک مانند نگهدای گل، بر روی میز آشپرخانه در یک لیوان آب آشامیدنی باشد.
"مارتا استورات" کارشناس هنر آشپزی معتقد است که منجمد سازی ریحان باعث حفظ آن برای مدت زمان طولانی می شود.
میوه های دارای هسته های سخت
میوه هایی مانند کیوی، زردآلو، انبه، هلو و آلو را باید مانند گوجه فرنگی در یخچال قرار نداد چون مانع رشد آن شده و مواد مغذی اش را از دست می دهد، لذا باید در مکان سرد و خشک در آشپرخانه باشد.  
کره بادام زمینی
کره بادام زمینی را بر خلاف مربا نباید در یخچال قرار داد چون سرما باعث خشکی آن شده و خوردنش دشوار خواهد شد، بهتر آن است که در مکانی خشک و سرد نگهداری شود تا همواره تازه و قابل خوردن باشد.

206-201-9 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها