توفان سوخو، جیش الفتح را به سمت ترکیه فراری داد

توفان سوخو، جیش الفتح را به سمت ترکیه فراری داد
سه شنبه 11 خرداد 1395 - 23:19

دمشق - (العالم)، خبرنگار العالم در سوریه از کشته و مجروح شدن 117 تروریست عضو "جیش الفتح" به دنبال بمباران مواضع آنها در ادلب توسط جنگنده - بمب افکن های روسی و سوری خبر داد که پس از این عملیات، مجروحان به خاک ترکیه منتقل شدند.

بنابراین گزارش، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که حملات هوایی گسترده به شهر ادلب واقع در شمال غرب سوریه که تحت سیطره جبهه النصره و جیش الفتح است، باعث کشته شدن 37 تروریست و زخمی شدن 80تروریست دیگر شده است.
رادیو انگلیس نیز به نقل از این مرکز اعلام کرد که جنگنده - بمب افکن هایی که این حملات را انجام دادند، احتمالا روسی بوده اند و دست کم 10 حملۀ هوایی، در شهر ادلب انجام شده که یکی از آنها منطقۀ بیمارستان ملی را هدف قرار داده، اما دیده بان حقوق بشر سوریه، هدف قرار گرفتن بیمارستان ملی در این حملات را بعید دانست.
دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین خاطرنشان کرد که دست کم 14 نفر در این حملات کشته و تعداد بسیار بیشتری نیز مجروح شده اند.
این مرکز خاطرنشان کرده که جیش الفتح نیز با گلوله باران مناطق مسکونی دو شهرک تحت محاصره فوعه و کفریا به این حملات پاسخ داده است.
ادلب تحت سیطره ائتلاف جدید جیش الفتح است که شاخه های افراطی تحت نظر جبهه النصره آن را اداره می کنند.
آمریکا، روسیه و سازمان ملل متحد جبهه النصره را به عنوان گروه تروریستی شناسایی کرده اند و این گروه، از توافقنامه های آتش بس بین دولت دمشق و گروههای مسلح مستثنی شده است.
از سوی دیگر، نیروهای مسلح روسیه اقدام جنگنده هایش در بمباران بیمارستان در ادلب را تکذیب کرده و ادعای رادیو انگلیس، رویترز و دیده بان حقوق بشر سوریه در نسبت دادن این حملات به جنگنده - بمب افکن های روسی را دروغ برشمرده اند.

202-201-9 

پربیننده ترین خبرها