مردان سوئدی رکورد 260 ساله زنان را شکستند

مردان سوئدی رکورد 260 ساله زنان را شکستند
پنج‌شنبه 13 خرداد 1395 - 19:50

العالم ـ کشور سوئد همواره به تحقق مساوات میان زنان و مردان شهرت دارد؛ با این وجود اینک شاهد تحولی در تعادل جمعیتی شده است به گونه ای که دیگر کشورهای اروپایی را بهت زده کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برای نخستین بار از زمانی که سوئد به ثبت آمار از سال 1749 اقدام کرد، شاهد افزایش قابل توجه در تعداد مردان نسبت به زنان شده است.

به نوشته روسیا الیوم، سوئد نمی داند که برای مقابله با این افزایش ناگهانی در تعداد مردان، باید چه تدابیری اتخاذ کند؛ زیرا این مساله در غرب غیرعادی است و همواره در طول تاریخ، تعداد زنان نسبت به مردان، تقریبا در تمام کشورهای اروپایی بیشتر بوده است.

این امر اما شاید به وقوع برخی مسایل در اروپا مانند تغییر میزان امید به زندگی در افراد و تغییر ترکیب جمعیتی بر اثر مهاجرت ها، اشاره داشته باشد.

"فرانشیسکو بیلاری" استاد جمعیت شناسی در دانشگاه اکسفورد و رییس انجمن مطالعات جمعیتی در اروپا گفت: این پدیده در اروپا جدید است و ما به عنوان محقق نمی توانیم آن را تحت کنترل داشته باشیم.

"توماس جانسون" کارشناس جمعیتی در مرکز آمارهای ملی SCB می گوید که نقطه تحول از تاریخ مارس 2015 روی داد زمانی که آمارهای جمعیتی نشان داد که تعداد مردان 277 نفر بیش از تعداد زنان است.

سپس این شکاف آنقدر افزایش یافت که به 12 هزار نفر رسید و با وجود آنکه ممکن است این شکاف نسبت به کشوری با 10 میلیون نفر جمعیت، ناچیز باشد؛ اما منطقی است که انتظار داشته باشیم سوئد در آینده نزدیک با جمعیت مازاد مردان روبرو شود.

با آنکه به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۵ نوزاد پسر به دنیا می آید،  تعداد زنان در اروپا همواره در طول تاریخ بیش از تعداد مردان بوده است؛ زیرا زنان اروپایی بیش از مردان عمر می کنند.

این در حالی است که جامعه شناسان نمی دانند در شرایط افزایش شمار مردان، چه تغییراتی در جامعه روی خواهد داد.

توماس سوبوتکار از پژوهشگاه مطالعات جمعیتی در وین تاکید کرد که افزایش تعداد مردان سبب خواهد شد تا زنان برای انتخاب شریک زندگی خود گزینه های بیشتری داشته باشند؛ اما از سوی دیگر، ممکن است زنان از سوی مردان ناامید که در انتخاب زوج ناکام مانده اند، مورد آزار بیشتری قرار گیرند. 

210-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها