نخست وزیر ترکیه: نظام حکومتی را تغییر خواهیم داد

نخست وزیر ترکیه: نظام حکومتی را تغییر خواهیم داد
پنج‌شنبه 13 خرداد 1395 - 21:34

العالم ـ نخست وزیر ترکیه، امروز پنجشنبه، با انتقاد از قانون اساسی فعلی کشور، بار دیگر بر ضرورت تغییر نظام حکومتی کشور به نظام ریاست جمهوری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه با تاکید بر اینکه قانون اساسی فعلی ترکیه کودتا گرانه است، گفت: قانون اساسی فعلی بر هرچه می خواهد تاکید کند، مسئولیت های سیاسی عملا بر عهده رییس جمهوری است، از این رو زمان آن فرارسیده است تا میان شرایط فعلی و قانون اساسی انسجام ایجاد کنیم.

به نوشته "عربی21"، وی در اظهاراتی در برابر فراکسیون عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه بیان کرد: ترکیه به سمت قانون اساسی جدیدی حرکت می کند و نظام حکومتی در آن تغییر خواهد کرد.

وی با تاکید برتلاش دولتمردان ترکیه برای تدوین قانون اساسی جدید ، خاطرنشان کرد: نظام حکومتی ترکیه را از پارلمانی به ریاست جمهوری تغییرمی دهیم.

یادآور می شود که یلدریم در نشست فوق العاده در 22 ماه می گذشته گفت: اقدام اولیه ما تغییر قانون اساسی برای برپایی نظام سیاسی ریاست جمهوری است. 

وی افزود: رییس جمهوری ما مسئولیت ملت ما را به عهده می گیرد؛ آنچه که ما باید انجام دهیم، یک قانون اساسی جدید و نظام ریاست جمهوری است.

210-9

پربیننده ترین خبرها