#شاخصهای_انقلابی‌گری از دیدگاه رهبر انقلاب

#شاخصهای_انقلابی‌گری از دیدگاه رهبر انقلاب
جمعه 14 خرداد 1395 - 12:11

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به پنج شاخص انقلابی‌گری، تأکید کردند: هر جا هستیم باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد و حفظ کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب پیش از ظهر امروز (جمعه) در مراسم بیست‌ و‌ هفتمین سالروز رحلت امام خمینی (ره) تأکید کردند: من پنج شاخص انقلابی‌گری را ذکر می‌کنم که ما، هر جا هستیم باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد و حفظ کنیم. این شاخص‌ها در همه‌ی افراد ملت ایران می‌تواند وجود داشته باشد:
۱. پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب
۲. هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها
۳. پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور
۴. عدم تبعیت از دشمن و جهاد کبیر
۵. تقوای دینی و سیاسی
رهبری خاطرنشان کردند: یکی از شاخص‌های انقلابی‌گری، پایبندی به استقلال است؛ حفظ استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی/ استقلال فرهنگی از همه‌ی اینها مهم‌تر است؛ مسئله‌ی مهندسی اطلاعات و این ابزارهای جدید که همه برای تسلط بر فرهنگ یک کشور هستند؛ بنده با این حرف نمی‌خواهم بگویم این ابزارها را از زندگی خودمان خارج کنیم؛ نه! اینها می‌توانند مفید واقع بشوند اما سلطه‌ی دشمن را از این ابزارها بایستی سلب کرد. نمی‌توانیم برای اینکه رادیو و #تلویزیون داشته باشیم، آنها را به دست دشمن بدهیم؛ #اینترنت هم همین است؛ امروز در اختیار دشمن و وسیله و ابزار #نفوذ و سلطه‌ی فرهنگی دشمن است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: #استقلال_اقتصادی یعنی هضم نشدن در هاضمه‌ی اقتصاد جامعه‌ی جهانی/ آمریکایی‌ها بعد از #مذاکرات گفتند معامله‌ی هسته‌ای باید موجب ادغام اقتصاد ایران در اقتصاد جهانی بشود/ ادغام اقتصاد یک کشور در اقتصاد جهانی، افتخار نیست، خسارت است/ مقصود آنها در #تحریم، فلج کردن اقتصاد ایران بود، حالا هم از جمله اهدافشان بلعیدن اقتصاد ایران به‌وسیله‌ی هاضمه‌ی اقتصاد بین‌المللی است که سردمدار آن #آمریکا است/ استقلال اقتصادی تنها با #اقتصاد_مقاومتی به‌دست می‌آید

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها