استقرارنظامیان ترکیه و2 هزار تروریست درشمال حلب+فیلم

يکشنبه 16 خرداد 1395 - 20:27

حلب (العالم) ـ مرکز روسی کنترل آتش بس در پایگاه هوایی حمیمیم استان لاذقیه سوریه از استقرار شماری از نظامیان ترکیه به همراه 2 هزار تروریست در شمال شهر حلب خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این مرکز که وابسته به وزارت دفاع روسیه است، اعلام کرد: این دو هزار فرد مسلح عضو گروه های تروریستی مختلف هستند.

مرکز روسی کنترل آتش بس خاطرنشان کرد: تعدادی از نظامیان ترکیه نیز در میان این دو هزار تروریست وجود دارند.

طبق اعلام این مرکز روسی، نظامیان ترکیه در درگیری های گروه های تروریستی مشارکت دارند که این امر بیانگر مداخله نظامی مستقیم آنکارا در سوریه است. 

آزادسازی ارتفاعات شرق شهر تدمر از سیطره داعش

ارتش سوریه و متحدانش منطقه صوامع الحبوب (سیلوهای غلات) و چند ارتفاعات حومۀ این منطقه را در شرق شهر تدمر استان حمص پس از درگیری سنگین با داعش آزاد کرد.
ارتش همچنین در غرب شهر رقه مرکز استان رقه نیز در حال پیشروی است. 
یکی از فرماندهان ارتش سوریه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: منطقه صوامع الحبوب پس از درگیری شدید با داعش و کشته و زخمی شدن شماری از اعضای این گروه تروریستی و انهدام تعدادی از خودروهای آنان آزاد شد.

خنثی سازی مین های داعش در منطقه صوامع الحبوب
این فرمانده نظامی افزود: نیروهای ارتش شروع به خنثی کردن بمب ها و مین هایی کرده اند که تروریست های داعش در منطقه صوامع الحبوب و حومه آن در شرق شهر تدمر استان حمص کارگذاشته بودند.
آزادسازی منطقه صوامع الحبوب برای ارتش مهم بود زیرا با بازپس گیری این منطقه می تواند تروریست های داعشی را بهتر از قبل در عمق صحرای سوریه تعقیب و سرکوب کند.

کشته شدن 40 تروریست احرارالشام در حومه حماه
خبر دیگر اینکه ارتش توانست 40 تروریست احرار الشام را در اطراف شهرک معان در حومه شمالی شهر حماه به هلاکت برساند و حمله آنها به مواضعش را دفع کند.
درپی ورود ارتش و متحدانش به استان رقه برای اولین بار از سال 2014 تاکنون ، سایت های خبری  مخالفان خارج نشین اذعان کردند که حداقل 35 تروریست داعش در درگیری با ارتش در محور اثریا – الطبقه ناپدید شده اند و هیچ اثری از آنها نیست. 
وضعیت میدانی داعش در استان رقه به حدی نامناسب است که حسبه (پلیس این گروه تروریستی) به مردم هشدار داده است که مجازات هر گونه حرف و حدیثی درباره پیشروی ارتش در این استان اعدام خواهد بود.

214-211-9

پربیننده ترین خبرها