سفیر عربستان در امور نامربوط دخالت نکند

سفیر عربستان در امور نامربوط دخالت نکند
سه شنبه 18 خرداد 1395 - 12:42

رئیس شورای نجات استان الانبار، سفیر آل‌سعود در عراق را به "دخالت در مسائلی که به وی ارتباطی ندارد" متهم کرد.

 به گزارش شبکه خبری العالم، "حمید الهایس" روز سه شنبه در گفت وگو با برنامه "حق پاسخگویی" شبکه سومریه نیوز گفت: الانبار منطقه ای متمدن و پیشرفته است، اما حزب موسوم به "اسلامی" دلیل تضعیف و تخریب استان الانبار بوده و از دین به عنوان ابزاری برای برانگیختن احساسات مردم بهره می جوید.

 الهایس افزود: دادگاه الانبار حکم بازداشت مرا به اتهام تروریست بودن صادر کرد و من خودم را تحویل دادم اما مرا آزاد کردند. اما در زمان مناسب کسانی را که با داعش همپیمان شدند، رسوا خواهم کرد.

وی در بخشی از این گفتگو در پاسخ به سوالی درباره ثامر السبهان سفیر عربستان در عراق گفت: وی در مسائلی که به وی ارتباط ندارد، دخالت می کند و سخنان بی فایده می گوید.

وی افزود: ائتلاف ملی در حق نوری المالکی نخست وزیر سابق ظلم کرد. حیدر العبادی نخست وزیر اکنون فعالیت های خوبی دارد است، اما باید تصمیمات جدی اتخاذ کند و تغییرات زیادی انجام دهد.

"حنان فتلاوی" نماینده پارلمان عراق و رئیس فراکسیون اراده نیز جمعه گذشته، از وزارت خارجه عربستان خواسته بود که السبهان سفیر سعودی در عراق را به گذراندن "دوره های فشردۀ اصول و آداب رفتار دیپلماتیک" وادارد.

7- 217

پربیننده ترین خبرها