افشای همکاری نظامی آمریکا و اسرائیل در عربستان

افشای همکاری نظامی آمریکا و اسرائیل در عربستان
سه شنبه 18 خرداد 1395 - 17:21

بر اساس سند افشا شده از سوی "زهاوا جال اون" رئیس حزب چپ لیبرال رژیم اسرائیل، یادداشت تفاهمی بین عربستان و آمریکا در زمینه نصب و راه اندازی سامانه‌های پیشرفته موشک‌های رهگیری و سامانه های راداری جدید در پایگاه هوایی ملک فیصل در تبوک امضا شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت عبری "هنا" این مسؤول صهیونیست اظهار داشت، این یادداشت تفاهم با مسؤولان سعودی پس از سفر اوباما به ریاض در 20 آوریل 2016 امضا شد.
به گفته رئیس حزب "میرتس"، بر اساس توافقی که بین دولت آمریکا و اسرائیل امضا شده، مدیریت عملیات تحت نظارت طرفین خواهد بود و سعودی‌ها اجازه حضور در این پروژه نظامی را ندارند.
البته طبق گفته زهاوا جال اون، اسرائیل مشکلی با دولت سعودی ندارد، ولی مشکل این رژیم با تفکرات افراطی جامعه سعودی است.
وی خاطرنشان کرد که این توافق وی را غافلگیر کرده و معتقد است که کابینه نتانیاهو آن را بررسی نکرده است، زیرا هماهنگی امنیتی اسرائیل با طرف سعودی بیشتر برای افسران اسرائیلی خطرناک خواهد بود و آنان دیر یا زود در تله تفکرات افراطی خواهند افتاد.
رئیس حزب میرتس تأکید کرد: قبلا پیشنهاد کرده بودیم که این سامانه ها در جزیره تیران نصب و راه اندازی شوند، ولی مسؤولان سعودی زیر بار مسؤولیت آن نرفتند، به همین دلیل شهر تبوک برای این پروژه در نظر گرفته شد.

پربیننده ترین خبرها