انتفاضه از سلاح سرد تا مقاومت مسلحانه

انتفاضه از سلاح سرد  تا مقاومت مسلحانه
جمعه 21 خرداد 1395 - 10:31

العالم - عملیات شهادت طلبانه دو جوان منطقه الخلیل در تل آویو که منجر به هلاکت چهار صهیونیست و زخمی شدن پنج تن دیگر شد ثابت کرد مقاومت فلسطین همچنان زنده است و حالت آرامش امنیتی رژیم صهیونیستی در پنج سال اخیر و پس از آغاز انقلابهای موسوم به "بهار عربی" ساختگی یا به طور دقیقتری موقت بوده است. زیرا در اصل، مقاومت همچنان زنده بوده و امروز نیز زنده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالباری العطوان " نویسنده عرب و سردبیرتارنمای رای الیوم با انتشار مطلبی تاکید کرد: انتفاضه چاقو کم کم در حال تبدیل شدن به مقاومت مسلحانه است یا ما معتقدیم چنین اتفاقی در حال افتادن است و این نتیجه قابل پیش بینی بود. زیرا زمانی که نیروهای رژیم صهیونیستی، سیاست اعدام فوری هر زن یا مرد یا جوان فلسطینی حامل چاقو یا متهم به حمل آن را در پیش می گیرند نتیجه چنین سیاستی پناه بردن فلسطینی ها به حمل سلاح خواهد بود. زیرا آنها می دانند که به هر حال در پایان با گلوله مستقیم نیروهای صهیونیست کشته خواهند شد.
" اویگدور لیبرمن" وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی، پیامی سرشار از غرور، گردنکشی، تحریک و اعتماد به نفس کاذب را خطاب به فلسطینی ها ارائه کرد و به آنها هشدار داد: سعی نکنید قدرت اسرائیل را آزمایش کنید. کمتر از دو روز پس از این اظهارات تهدیدآمیز لیبرمن، فلسطینی ها، با به چالش کشیدن وی، پاسخ کوبنده ای به وی دادند. به نظر می رسد لیبرمن هنوز فلسطینی ها را نشناخته است. اما کسانی ظهور پیدا کرده اند که فلسطینی ها را به وی می شناسانند و به طور شایسته ای، به رسیدن وی به پست وزارت جنگ رژیم صهیونیستی واکنش نشان می دهند.
عوامل عملیات استشهادی تل آویو برخلاف آنچه در ابتدا منتشر شده بود لباس خاخام ها را نپوشیده بودند. بلکه با پوشیدن کت و شلوار و کراوات مارکدار، کاملا با آرامش و اعتماد به نفس رفتار کرده و سپس به سوی صهیونیست ها آتش گشودند.
آری؛ تفنگ، جای چاقو را گرفته است؛ تفنگ هایی که از جای دیگری به اراضی اشغالی وارد نشده اند بلکه مانند موشک های "قسام" کاملا ساخت داخل آن سرزمین ها هستند و این امر، خطرناک بودن این سلاح ها را چندین برابر می کند. زیرا بیشترین نگرانی صهیونیست ها به انتقال تکنولوژی ساخت سلاح از نوار غزه به کرانه باختری برمی گردد و شاید ساخت این تفنگ ها در شهر الخلیل و مناطق مجاور آن، سرآغازی برای این موضوع و اثبات تحقق آن باشد.
در شش ماه گذشته 207 نفر از بهترین جوانان فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند که از آن جمله، عبدالفتاح شریف بود که سرباز صهیونیست خشاب سلاحش را در سر وی خالی کرد و در حالی که چندین خودروی آمبولانس در محل این حمله حضور داشتند از هر گونه کمکی به وی خودداری کرده و باعث شدند تا وی جان خود را از دست بدهد.
زمانی که صهیونیست ها به چنین روش خونبار و وحشیانه ای رفتار می کنند و سیاست کشتار بی محابای فلسطینی ها را در پیش گرفته اند چه انتظاری دارند؟ انتظار دارند جوانان فلسطینی برای تأیید آنها کف بزنند و هورا بکشند و آنها را گلباران کنند؟ فلسطینی ها، با کرامت، عزت نفس، مقاومت و فداکاری تربیت شده اند و هرگز شکست نخواهند خورد.

216-9 

پربیننده ترین خبرها