عروس صحرای سوریه رونق باستانی خود را بازمی یابد

جمعه 21 خرداد 1395 - 22:52

زندگی عادی به شهر باستانی تدمر استان حمص در مرکز سوریه به آرامی بازمی گردد.

"رؤی العلی" خبرنگار شبکه العالم از تدمر گزارش داد، ارتش این شهر را از تروریست های داعش پاکسازی کرده است، و دولت هم اکنون به بازسازی زیرساخت های آن می پردازد و برخی خانواده ها که بیش از 2 سال پیش منازل شان را ترک کرده بودند ، به مناطق خود بازمی گردند. 
کوچه و خیابان های شهر تدمر از مین هایی که داعش کارگذاشته بود، پاکسازی شده است و همین امر زمینه بازگشت خانواده های آواره را فراهم کرده است . 
"طلال البرازی" استاندر حمص روز جمعه به خبرنگار شبکه العالم در سوریه گفت: حدود 50 درصد از کارهای مربوط به تأمین برق شهر برق انجام شده و تیرهای چراغ برق در مناطق مختلف نصب می شود و چاه های آب غیرشرب نیز آماده بهره برداری است و کارهای مربوط به آب رسانی به منازل نیز در حال انجام است و خطوط تلفن شهر هم آماده شده است .   
بیش از 100 خانواده آواره امروز به مناطق خود در شهر تدمر بازگشتند و این در حالیست که تعدادی از مردم در این شهر باقی مانده بودند و در کنار ارتش به مبارزه با تروریست های داعشی می پرداختند.
یکی از نیروهای ارتش سوریه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت : این میدانی که پشت من قرار دارد ، یکی از زیباترین میدان ها بود ولی داعش آن را به میدان اعدام و محل فروش زنان و دختران تبدیل کرده بود.
تدمر امروز آزاد شده است و به آرامی رونق باستانی و زندگی عادی خود را همچون گذاشته بازمی یابد و می تواند خود را به عنوان عروس صحرای سوریه بار دیگر بیاراید.

214
 

پربیننده ترین خبرها