وقتی اعراب با اسرائیل همدردی می‌کنند!

وقتی اعراب با اسرائیل همدردی می‌کنند!
يکشنبه 23 خرداد 1395 - 12:18

این روزها درشرایطی که دوستی و محبت به اسرائیل تبلیغ می‌شود و عربستان سعودی ازطرح عربی برای صلح با اسرائیل سخن می گوید، ملت فلسطین برخلاف همه پیش بینی ها، در ماه رمضان در تل آویو عملیات شهادت طلبانه موفقی را اجرا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، معلوم نیست که چرا "اعراب" در اقدامی شتابزده عملیات تل آویو را محکوم کردند، وچرا فتواهایی مطرح شد که کشتن یهودیان "بیگناه" را حرام می‌داند، همچنین نمی‌دانیم که آیا ریختن خون مردم فلسطین که روزانه به دست نظامیان ارتش اسرائیل غاصب ریخته می شود، نیز حرام است؟
"خالد الجیوسی" نویسنده و روزنامه‌نگار فلسطینی در واکنش به اقدام "دحام بن طریق العنزی" عضو هیئت روزنامه نگاران سعودی که عملیات شهادت طلبانه اخیر در تل آویو را "تروریستی" خوانده و "کشته شدن شهروندان بیگناه" را به "ملت اسرائیل" تسلیت گفته است، در مطلبی در سایت رأی الیوم نوشت:
عملیات تل آویو عملیاتی حساب شده بود، که مرکز تجاری نزدیک به مقر وزارت جنگ اسرائیل را در مرکز تل آویو هدف قرار داد و بدون تردید، عملیاتی قهرمانانه بود که به کشته شدن چهار اسرائیلی و مجروح شدن 6 نفرازآنان منجر شد.
عاملان این عملیات وارد رستوران شدند وشام سفارش دادند و بعد از آن تیراندازی شروع شد، و برنامه ریزی کاملی برای موفقیت این عملیات صورت گرفته بود و همه چیز خوب پیش رفت تا زمان اجرای عملیات فرا رسید.
برخلاف شادی ما از اجرای "عملیات تل آویو" ، بسیاری از شنیدن خبرهای مربوط به این عملیات شاد نشدند و همان طور که در ابتدا گفتیم، برخی ها به سرعت این عملیات را در ماه مبارک رمضان محکوم کردند.
حزب الله تنها طرفی بود که این عملیات قهرمانانه را به نیروهای مقاومت فلسطینی تبریک گفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد " اشکال مختلف ظلم و تجاوزگری، به هیچ وجه عزم و اراده فلسطینی ها را تضعیف نخواهد کرد."
حزب الله همچنین از ملت های عربی واسلامی برای حمایت ازمردم فلسطین به منظور ادامه راه مقاومت کمک خواست.
موضع شرافتمندانه حزب الله به عنوان یک حزب مقاوم در برابر این عملیات، عجیب نیست؛ اما مساله عجیب و نفرت انگیز این است که برخی نه فقط به صورت شتابزده این عملیات را محکوم کردند، بلکه به صهیونیست‌ها به خاطر این عملیات تسلیت گفتند.
" دحام بن طریق العنزی" نویسنده و روزنامه نگار سعودی از جمله کسانی بود که بعد از این عملیات، به مردم اسرائیل تسلیت گفت و تاکید کرد که همدردی وی با فلسطینی ها و حمایت او از حق فلسطینی ها اصلاً به معنای قبول کشتار شهروندان وغیرنظامیان نیست، درواقع نمی دانم که نویسنده ازکدام بیگناهان حرف می زند؟ وتعریف واژه بی‌گناهی در فرهنگ لغت او چیست؟
این " افراد بیگناه" ی که نویسنده ازآن ها صحبت می کند، قاتلانی هستند که سرزمینم فلسطین را اشغال کرده اند، و درباره اینها " تسامح" مجاز نیست، بلکه حرام است.
تسامح با قاتلان ملت فلسطین حرام است، این " بیگناهانی " که بین زن و مرد و پیر و جوان و کودک فلسطینی هیچ تفاوتی قائل نمی شوند، چطور می توانیم درباره آن ها تسامح و گذشت به خرج دهیم ، درحالیکه ما مردمی هستیم که ظلم و ستم، کرامت ما را خدشه دار کرده است.
ما از شما و امثال شما چیزی نمی خواهیم، جز این که از ما دور شوید، و ما را با درد و رنج های بیش از 60 ساله مان تنها بگذارید، به خواست خدا، هیچ کفیلی در اراضی فلسطینی وجود ندارد که بخواهیم قبل از اجرای عملیات قهرمانانه از او اجازه بگیریم و خدا را شکر می گوییم که از اهالی فلسطین سربلند هستیم و قبل از گفتن خداحافظی ، به شما یادآور می شویم که آن چه به زور گرفته شده است، باید به زور هم پس گرفته شود.
215

پربیننده ترین خبرها