عربستان رکورد جهانی خرید سلاح را شکست +عکس

عربستان رکورد جهانی خرید سلاح را شکست +عکس
دوشنبه 24 خرداد 1395 - 17:35

میزان فروش سلاح درسطح جهان درسال 2015 به بالاترین سطح خود در دهه گذشته رسید.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، خبرگزاری بلومبرگ درمقاله ای نوشت: عربستان سعودی رتبه اول جهان را درزمینه خرید سلاح کسب کرده و درنتیجه افزایش خرید سلاح از سوی عربستان سعودی به میزان حدوداً 20 درصد، بازار سلاح جهانی درسال 2015 بالاترین میزان فروش را داشته است.

براساس این گزارش، فروش سلاح در جهان در سال گذشته به میزان 10 درصد افزایش داشته و به 65 میلیارد دلار رسیده است؛ این درحالیست که این میزان درسال 2014 ، 58 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده است.

تفاوت فاحش بودجه خرید سلاح عربستان با رتبه دوم تا پنجم جدول

خبرگزاری بومبرگ که متخصص درامور اقتصادی و مالی است، به نقل از گزارش شرکت "IHS" آورده است " میزان خرید سلاح عربستان در سال 2015 به علت حمله این کشور به یمن به میزان 50 درصد افزایش یافته و به 9 میلیارد و 300 میلیون دلار رسیده است.
براساس این گزارش، همچنین دیگر کشورهای خاورمیانه و منطقه جنوب شرق آسیا میزان خرید سلاح خود را افزایش دادند.

دراین گزارش آمده است که مصر با هزینه کردن 2 میلیارد و 300 میلیون دلار در سال 2015 ، رتبه چهارم جهان را به عنوان بزرگ ترین وارد کننده سلاح به دست آورد. عراق نیز مبلغی تقریباً مشابه با مصر را هزینه خرید سلاح کرده است.

این گزارش پیش بینی کرده که درسال های آینده به علت کاهش قیمت نفت، میزان خرید سلاح از سوی کشورهای صادر کننده نفت کاهش یابد.

"بن مورز" کارشناس اسلحه جهانی همچنین پیش بینی می کند که روسیه که بعد از آمریکا در این گزارش رتبه دوم فروش سلاح را به دست آورده است، قراردادهای تسلیحاتی با ایران به ارزش 40 تا 60 میلیارد دلار امضا کند.

دراین گزارش، نام آمریکا همچنان به عنوان بزرگ ترین کشور صادر کننده سلاح ذکر شده است واین کشور سلاح هایی به ارزش 23 میلیارد دلار فروخته است که 8 میلیارد و و 800 میلیون دلار آن به منطقه خاورمیانه فروخته شده و انتظار می رود که با آغاز صادرات جنگنده های اف –  35، میزان فروش این کشور به 30 میلیارد دلار برسد.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها