سرنوشت حاکم امارات در هالۀ ابهام

سرنوشت حاکم امارات در هالۀ ابهام
دوشنبه 24 خرداد 1395 - 21:34

خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری رسمی امارات درباره سفر شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان حاکم امارات عربی به خارج از کشور، ابهامات زیادی درباره احتمال برکناری وی به علت بیماری یا مرگ پدید آورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، از هفته گذشته و زمانی که خبرگزاری رسمی امارات (وام) خبری مبنی بر سفر شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات را به خارج از کشور بدون ارائه هیچ توضیحی درباره علت سفر و زمان بازگشت منتشر کرده ، سوال های زیادی درباره آینده شیخ و آیا اینکه خانواده وی درآینده برکناری وی به علت بیماری یا مرگ را اعلام می کنند، مطرح شده است.

این "معما" فقط به منتشر نکردن توضیحات یا عکس های مربوط به خروج رئیس امارات از کشور که موضوعی عادی است، مربوط نمی شود، بلکه موضوع این است که خبرگزاری امارات خبرهای عجیبی را منتشر می کند از جمله اینکه ، "محمد بن زايد" به جای رئیس امارات تماس های تلفنی را به مناسبت تبریک ماه مبارک رمضان از طرف محمد ششم شاه مغرب و حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین و نواف الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت دریافت کرده و محمد بن راشد و محمد بن زايد به جای رئیس امارات از حاکمان این کشور و نماینده های آنان به مناسبت ماه رمضان استقبال کردند.

طبق گزارش خبرگزاری امارات، رئیس امارات، مخاطب نامه های کتبی از طرف روسای جمهوری کشورهای اریتره درباره روابط دوجانبه میان امارات و اریتره بوده است، این خبرگزاری در عین حال اعلام کرده است که "انور بن محمد قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه، این نامه ها را دریافت کرده است.

از سوی دیگر، اخیراً در همه مناسبت هایی که حضور رئیس امارات و یا ذکر نام وی الزامی است، عبارت "به نیابت از طرف جناب شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات" مشاهده می شود و این سوال در اذهان ایجاد می شود که "رئیس امارات کجا مخفی شده است؟"

همزمان، افزایش شواهد دال بر آمادگی "محمد بن زايد " برای تصدی ریاست امارات، برخی از فعالان اینترنتی را بر آن داشته است که "محمد بن زايد" تا زمان مرگ رئیس امارات صبر نکند و شیخ خلیفه را به علت بیماری برکنار کند و به سرعتی فراتر از انتظار ناظران، برکرسی قدرت تکیه زند.

فعالان در صفحه "همبستگی با خلیفه" درتویتر نوشتند: ادامه رویکرد برخی ها را در فریب دادن مردم امارات ازطریق انتشار اخبار گمراه کننده درباره شیخ خلیفه بن زاید که فرضیه های کشته شدن و مسمومیت وی را تقویت می کند، محکوم می کنیم".

رسانه های رسمی امارات خبرهای مربوط به سفر شیخ خلیفه را اعلام کردند، بدون اینکه توضیحی درباره جزئیات این سفر و یا عکس هایی از آن را منتشر کنند و این مساله سوال برانگیز و مشکوک به نظر می رسد.

روزنامه نیویورک تایمز هم اخیراً درگزارشی نوشت که رئیس امارات، شخصا تصمیم گیرنده نیست بلکه خانواده وی تصمیم گیرنده است.

در این حال، فعالان و کاربران اماراتی و عرب نیز اعلام کرده اند که خبر سفر شيخ خليفه بن زايد، دروغی بیش نیست و در راستای توطئه ای از طرف خانواده اش برای احاطه بر قدرت است. آن ها ابراز نگرانی کردند که این پخش این خبر، مقدمه ای برای اعلام مرگ خبر شیخ خلیفه بن زاید باشد، زیرا عکس هایی که سفر وی را مستند کند، وجود ندارد.

دولت امارات 25 ژانویه 2014 با صدور بیانیه ای اعلام کرد شیخ خلیفه بن زاید، سکته کرده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است. درخبری که خبرگزاری امارات از رئیس این کشور منتشر کرد، عکس رسمی ثابتی از وی وجوود داشت که در کنارش پرچم امارات قرار دارد.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها