ویکی لیکس کلینتون را تهدید کرد

ما ایمیل هایی از کلینتون در دست انتشار داریم "

ما ایمیل هایی از کلینتون در دست انتشار داریم
سه شنبه 25 خرداد 1395 - 11:48

ویکی لیکس از ماه مارس سال جاری بیش از 30 هزار ایمیل دوران وزارت کلینتون را در سامانه ای اطلاعاتی برای عموم قابل جستجو کرده است.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم ،  مدیر وب سایت جنجالی ویکی لیکس تهدید کرد این وب سایت ایمیل های بیشتری از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را منتشر خواهد کرد.

بنابر اعلام گاردین " جولیان آسانژ" مدیر وب سایت ویکی لیکس در مصاحبه با تلویزیون بریتانیا با اعلام این موضوع گفت :" ما ایمیل هایی از کلینتون در دست انتشار داریم ."

آسانژ در مصاحبه با شبکه آی تی وی انگلیس در این باره گفت : " ویکی لیکس ایمیل هایی  بسیار مهم از کلینتون در اختیار دارد که شامل دستور وزیر امور خارجه سابق آمریکا به کارمندانش برای حذف عنوان  "محرمانه"  از اسناد محرمانه و ارسال آنها به صورت غیرمحرمانه و از طریق فاکس است.

آسانژ با اشاره به اینکه ویکی لیکس سال مهمی در پیش رو دارد، افزود ویکی لیکس انبار بزرگی از اطلاعات این نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در اختیار دارد که می تواند از آنها استفاده کند.

او با اشاره به اینکه بعید می داند دادستان آمریکا کلینتون را مورد پیگرد قضایی قرار دهد، افزود اما پلیس فدرال آمریکا ( اف. بی . آی ) می تواند به این بهانه از او در دولت احتمالی آتی او امتیازگیری کند.

او به زمان و تعداد ایمیل های کلینتون اشاره ای نکرد. آسانژ از جولای سال 2012 و همزمان با مطرح شدن مساله استرداد او به سوئد از سوی بریتانیا برای رسیدگی به اتهام تجاوز جنسی او به یک زن، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است و در 4 سال گذشته در آنجا اقامت دارد.

آسانژ نزدیک به 4 سال است که از بیم استرداد به سوئد به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است.

 

تهدید ویکی لیکس به انتشار ایمیل های بیشتر از کلینتون

تهدید ویکی لیکس به انتشار ای میل های بیشتر از کلینتون

آسانژ با رد اتهام سوء استفاده جنسی می گوید این اتهام ساختگی و به منظور ایجاد فشار و پرونده سازی به خاطر افشاگری های وب سایت تحت مدیریتش است.

هم اکنون پلیس فدرال آمریکا (اف . بی . آی) در حال تحقیق روی پرونده ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون در دوران تصدی گری او بر وزارت امور خارجه آمریکاست.

کلینتون متهم است از سرور شخصی خود ایمیل های رسمی و با عنوان وزیر امور خارجه آمریکا ارسال کرده است. این کار بر اساس قوانین داخلی آمریکا تخلف محسوب می شود. او همچنین متهم است پروتکل های امنیتی را درباره محتوای محرمانه برخی ایمیل هایش رعایت نکرده است و از طریق ایمیل شخصی خود مکاتبات اداری و محرمانه انجام داده است.

در ماه می سال جاری دفتر بازرسی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار گزارشی 78 صفحه ای درباره موضوع ایمیل های شخصی کلینتون، شیوه کار وزیر امور خارجه سابق را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

گفتنی است وب سایت ویکی لیکس در ماه مارس سال جاری با راه اندازی یک سامانه اطلاعاتی بیش از 30 هزار ایمیل  هیلاری کلینتون در دوران وزارت او ( 2009 تا 2013) را برای عموم قابل جستجو کرده است.

برخی ناظران معتقدند  مساله ایمیل های شخصی کلینتون ممکن است دردسری جدی برای او در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایجاد کند.

هیلاری کلینتون هفته پیش با کسب تعداد آرای لازم نمایندگان حزب دموکرات موفق شد جایگاه نامزدی نهایی حزب را برای انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه امسال از آن خود کند.


منبع : عصر ایران

پربیننده ترین خبرها