بازداشت یک اسرائیلی‌ و ماجرای‌ شکم‌های دوختۀ آوارگان

بازداشت یک اسرائیلی‌ و ماجرای‌ شکم‌های دوختۀ آوارگان
چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 10:06

پلیس ترکیه، یک صهیونیست را بازداشت کرد که اعضای پناه جویان سوری را می خرید؛ پناه جویانی که سرانجام اجسادشان به دریا انداخته می شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک خبرنگار روسی در جریان دیدار از اردوگاه آوارگان در جزیرۀ یونانی لسبوس، گزارشی از ثروت اندوزی برخی سوداگران از جان مصیبت دیدگان تهیه کرد.

روسیا الیوم به نقل از این خبرنگار تأکید کرد، اجساد آوارگان سوری اعم از کودکان و بزرگ سالان، به معضلی در جزیره لسبوس تبدیل شده است زیرا زمین در این جزیره کم است و هزینه تدفین گران است، به همین سبب، یک بار 120 جسد، در هوای گرم، به مدت تقریباً دو هفته معطل ماندند تا این که در قبرستانی دور افتاده در کوه ها، اجساد را بدون هرگونه نشانه و هویتی خاک کردند تا شاید در آیندۀ دور، یادمانی برای آنان ایجاد شود.

ماهیگیران یونانی تاکید می کنند که اجساد کودکان و بزرگسالانی را در دریا یافته اند که شکم هایشان دوخته شده بود. اعضای این آوارگان در ترکیه از بدنشان بیرون کشیده می شود و اجسادشان به دریا انداخته می شود تا طعمه ماهی ها شود.

در ماه دسامبر گذشته، پلیس ترکیه، یک صهیونیستِ اوکراینی الاصل به نام "بوریس وکر" را که نام اصلی او ولفمن است، بازداشت کرد. این صهیونیست، اعضای داخلی آوارگان سوری را از آن ها می خرید و در مطب هایی خاص در ترکیه آن ها را بیرون می کشید. بعدها مشخص شد که این شخص، نه تنها به سبب تجارت اعضا، تحت پیگرد اینترپل (پلیس بین الملل) است؛ بلکه او به تنظیم عملیات انتقال اعضای به صورت غیرقانونی در کوزوو، آذربایجان و سریلانکا در سال های 2008 تا 2014 نیز متهم است. این صهیونیست، از فروش هر عضو، 70 تا 100 هزار یورو سود می کرد.

گفته می شود که در اواخر ماه ژانویه، اینترپل فاش کرد که 10 کودک از آوارگانی که در اروپا ناپدید شده اند، از کودکانی بوده اند که نام آن ها در فهرست های رسمی ثبت شده بود. البته برخی از گزارش ها نیز این تعداد را 12 هزار نفر ذکر کرده اند.

205

پربیننده ترین خبرها