نگرانی سازمان حقوقی آمریکایی از اقدامات آل‌خلیفه

نگرانی سازمان حقوقی آمریکایی از اقدامات آل‌خلیفه
چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 11:33

یک سازمان حقوقی آمریکایی تعلیق فعالیت جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین را بخشی از حمله جدید نگران کننده حکومت بحرین علیه باقی مانده جناح معارضان در این کشور توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بریان دلی" رئیس سازمان آمریکایی "اولویت با حقوق بشر است"، گفت: به نظر می رسد که دولت بحرین مصصم به از بین بردن همه راههای مخالفت مسالمت آمیز در کشور است. این مسیر خطرناک است و به احتمال زیاد باعث تشدی افراط گرایی و تعمیق بی ثباتی سیاسی در بحرین می شود.
وی افزود: بحرین رهبران سیاسی و مخالفان و شخصیت های بارز حقوقی را در هفته های گذشته هدف قرار داده است و اقدامات امروز دولت بحرین در واقع اعلام رسمی این مطلب است که دوره هرگونه امید به اصلاحات سیاسی گذشته و به پایان رسیده است.
این سازمان حقوقی در بیانیه خود به بازداشت نبیل رجب رئیس انجمن حقوق بشر بحرین و جلوگیری از سفر تیم حقوقی این انجمن به ژنو برای شرکت در نشست های شورای حقوق بشر سازمان ملل و وادار کردن زینب الخواجه فعال مدنی بحرینی برای ترک این کشور اشاره کرد و از آمریکا خواست تا هم پیمانش بحرین را در زمینه نقض حقوق بشر مسئول بداند.
برایان دلی تاکید کرد: آمریکا باید به صورت فوری و قاطع برای متقاعد کردن خاندان حاکم در بحرین برای اجرای اقدامات اصلاح گرایانه وارد عمل شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها