اعتراض شدید سوریه به حضور نظامیان آلمان و فرانسه

اعتراض شدید سوریه به حضور نظامیان آلمان و فرانسه
چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 14:17

وزارت خارجه سوریه حضور نیروهای ویژه فرانسه و آلمان در خاک این کشور را به شدت محکوم کرده و آن را تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی خود دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، سوریه حضور نیروهای ویژه فرانسه و آلمان در دو منطقه عین العرب و منبج در خاک سوریه را محکوم کرده و آن را مداخله آشکار در امور داخلی سوریه و نقض صریح منشور سازمان ملل و تجاوز علنی به حاکمیت و استقلال کشور دانست.
یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه به خبرگزاری سانا گفت با توجه به خبرهایی که از حضور نیروهای ویژه فرانسوی و المانی در عین العرب و منبج در سوریه، در روزنامه ها منتشر شده است، جمهوری عربی سوریه این مداخله آشکار را به عنوان نقض صریح منشور بین الملل و تجاوز آشکار به حاکمیت و استقلال خود را به شدت محکوم می کند.
این منبع رسمی افزود بهانه مبارزه با تروریسم برای توجیه این تجاوز آشکار، نمی تواند کسی را فریب دهد زیرا مبارزه واقعی و قانونی با تروریسم مستلزم همکاری با دولت قانونی سوریه است. دولتی که ارتش و ملتش در مقابل تروریسم ایستاده اند و برای پاکسازی کشورشان از پلیدی تروریسم جانفشانی می کنند.
این منبع رسمی در ادامه گفت در همین راستا می توان گفت اهداف حقیقی این مداخله آشکار، بسیار فراتر از مبارزه با تروریسم است مخصوصا که این دو کشور، از زمان شروع بحران در سوریه، همواره از حامیان اساسی تروریسم بوده و پیوسته در مسیر مبارزه بین المللی واقعی با تروریسم اشکال تراشی کرده اند و با استفاده از عنوانهایی چون "میانه رو" برای برخی گروههای تروریستی که هیچ تفاوتی با گروههای داعش و جبهه النصره نداشته اند، تلاش کرده اند به آنها وجهه قانونی بدهند.
وی در ادامه گفت: ملت سوریه یک بار دیگر بر پایبندی بی چون و چرای خود به حاکمیت و استقلال کشورشان و دفاع از آن برابر تروریسم تکفیری تأکید می کنند. کما اینکه وظیفه قانونی دفاع از خاک سوریه بر عهده نیروهای مسلح کشور است. سوریه از این دو کشور متجاوز می خواهد توهم دوره استعمارگری را کنار گذاشته و به خود بیایند و بدانند که دوره تحت الحمایگی و استعمار گذشته است.

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها