کودکان ثروتمند یمن به سازمان ملل فقیر پول دادند!

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 18:22

صنعا(العالم) – کودکان یمنی در اعتراض به تصمیم سازمان ملل متحد به خاطر حذف نام ائتلاف متجاوز سعودی از لیست سیاه تروریسم که به خاطر تهدید آل سعود به قطع کمک های مالی اش به این سازمان انجام شد، با تجمع در برابر دفتر سازمان ملل متحد در صنعا در اقدامی سمبلیک اقدام به جمع آوری کمک های نقدی برای این سازمان نمودند.

به گزارش خبرنگار العالم از صنعا، کودکان یمنی این روزها به خاطر 14 ماه تجاوز و محاصره آل سعود و ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن، با اوضاع بسیار مصیبت زده ای مواجه هستند.

سازمان های بین المللی اعلام کرده اند که شرایط ناگوار در یمن موجب شده که 9 میلیون کودک یمنی به کمک های انسان دوستانه نیاز داشته باشند.
این سازمان های افزودند، بیشتر از 8 میلیون کودک یمنی به خاطر بمباران بیمارستان ها یا تعطیلی مراکز درمانی به خاطر نبود سوخت از دریافت هر گونه کمک بهداشتی محرومند. 
کودکان بیمار یمنی هنوز نتوانسته اند، سازمان ملل متحد را متقاعد کنند که قربانی جنایات جلادان سعودی هستند و این خاندان باید به خاطر قتل هزاران یمنی و محاصره این مردم محکوم شوند.  
"یسری" کودک 12 ساله یمنی در بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می کند، چون محاصره ددمنشانه آل سعود باعث شده که نتواند داروی مخصوص بیماران نارسایی کلیوی را به دست آورد.
پدر یسری در این باره به خبرنگار العالم گفت: «محاصره یمن باعث شده تا وضع جسانی پسرش بدتر شود و به همین دلیل، داروی مخصوص را به شکل نامنظم استفاده می کند».   
وی افزود: «به خاطر شدت محاصره دریایی، هوایی و زمینی یمن، نه من و نه دیگران قادر به تهیه داروی مخصوص نیستیم». 
"عبد الله علاو" فعال حقوقی یمنی نیز به خبرنگار العالم گفت: «کودکان یمنی از غذا و درمان محروم اند و از سوء تغذیه و بیماری رنج می برند».
مردم یمن معتقدند که قطعنامه های سازمان ملل متحد با پول خریداری می شود، لذا آنان می خواهند آزادی و حقوقشان در زمینه زندگی توام با صلح را بخرند.   
یک کودک یمنی به خبرنگار العالم، گفت: «کودکان یمنی به اینجا آمده اند تا با پولشان برای سازمان ملل متحد کمک های نقدی جمع کنند تا از پول سعودی بی نیاز شود».    
گزارش منتشره از سوی سازمان ملل متحد که به خاطر آن نام ائتلاف سعودی در فهرست سیاه قرار گرفته بود، نشان می داد که 510 کودک در جریان جنگ یمن کشته و 667 نفر زخمی شده اند، البته گزارش سازمان های محلی دیدبان جنایات آل سعود حاکیست که شمار کودکان یمنی قربانی این حملات بیشتر از 3 هزار نفر بوده است.
220 -201 - 206
 

پربیننده ترین خبرها