موج جدید سرکوب انقلابیون و علمای بحرین

موج جدید سرکوب انقلابیون و علمای بحرین
پنج‌شنبه 27 خرداد 1395 - 17:52

سرویس امنیتی رژیم آل خلیفه، 8 نفر از علمای شیعه این کشور را برای بازجویی احضار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ مجید المشعل رئیس شورای علمای بحرین که بزرگ ترین مرکز اسلامی شیعیان این کشور است، در میان احضارشدگان وجود دارد. مقامات بحرین علت احضار علمای شیعه را اعلام نکرده اند.

تلویزیون لؤلؤه بحرین اعلام کرد؛ سرویس امنیتی مانع برگزاری بزرگترین نماز جمعه بحرین شده است و شیخ محمد صنقور پیش نماز مسجد اعظم امام صادق (ع) را از اقامه نماز جمعه که بزرگترین نماز جمعه این کشور است، منع کرده است.

مسجد اعظم امام صادق (ع) در منطقه الدراز در شمال غرب بحرین واقع است.

شبکه لؤلؤه اعلام کرد: احضار علمای شیعه از روز سه شنبه این هفته آغاز شده است و در همان روز شیخ باقر الحواج رئیس جمعیت ارشاد اسلامی – بزرگترین مرکز فرهنگی شیعیان بحرین – به مقر سرویس امنیتی احضار شد. شیخ الحواج امروز نیز به اتهام جمع آوری غیرقانونی اموال به مقر سرویس امنیتی احضار شد. 

همچنین علمای دیگری از جمله شیخ حسین المحروس، هاشم البحرانی، ابراهیم الانصاری، طالب الدیهی و عباس الحایکی نیز به مقر سرویس امنیتی احضار شده اند.

مزدوران لباس شخصی رژیم آل خلیفه بحرین به همراه نیروهای امنیتی، به خانه شیخ حسن المالکی یکی از علمای شیعه این کشور حمله کردند و به بازرسی خانه وی پرداختند.

شورای علمای بحرین روز چهارشنبه در بیانیه ای احضار علما و حمله به منازل آنها را محکوم و اعلام کرد که نظام حاکم به دشمنی و ضدّیّت با علمای شیعه این کشور برخاسته و می خواهد نقش آنها را کمرنگ کند.

در همین حال برخی منابع بحرینی از بازداشت 43 شهروند این کشور در 24 ساعت گذشته خبر می دهند.

اسامی بازداشت شدگان امروز در بحرین

 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها