سارکوزی: روسیه که قوی‌تر است، پیش‌قدم شود

سارکوزی: روسیه که قوی‌تر است، پیش‌قدم شود
پنج‌شنبه 27 خرداد 1395 - 18:29

نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری پیشین فرانسه خواستار لغو تحریم‌های اروپا علیه روسیه شد و گفت : روسیه چون قوی‌تر است، باید اولین گام را برای لغو تحریم‌ها بردارد.

سارکوزی امروز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی اقتصاد در سن پترزبورگ گفت: من جزء کسانی هستم که خواهان لغو تحریم های روسیه هستند. ما علاوه بر تحریم ها به اندازی کافی مشکل داریم و نباید از تحریم ها نیز رنج ببریم و کشور قوی تر (روسیه) باید برای لغو تحریم هایش پیشقدم شود.
کنفرانس بین المللی اقتصاد از امروز در شهر سن پترزبورگ روسیه آغاز شده است و 3 روزه خواهد بود که شخصیت های بزرگ سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف جهان در این کنفرانس مشارکت کرده اند.
سارکوزی افزود: روسیه قوی تر است و به همین دلیل، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برای لغو تحریم های کشورش ابتدا باید تحریم واردات مواد غذایی از اروپا را لغو کند.
روسیه در واکنش به تحریم های اروپا واردات مواد غذایی از این قاره را تحریم کرده است. تحریم های اروپا علیه روسیه اواخر ژوئیه 2016 پایان می یابد و پیش بینی می شود که قضیه تحریم ها بخش وسیعی از بحث و بررسی های کنفرانس اقتصادی سن پترزبورگ را به خود اختصاص دهد.
روابط روسیه با کشورهای اروپایی به علت بحران اکراین تیره شده است و به همین علت اتحادیه اروپا، آمریکا و چند کشور دیگر روسیه را تحریم اقتصادی کرده اند.
آمریکا و اتحادیه اروپا از مارس 2014 تدریجاً شروع به تحریم روسیه کردند و تحریم ها به مروز زمان گسترده تر شد و بخش های اقتصادی مختلفی را دربرگرفت و روسیه نیز در ادامه، واردات مواد غذایی از کشورهای تحریم کننده را ممنوع کرد.
دولت روسیه ژوئن 2015 در واکنش به تمدید تحریم های اروپا تحریم واردات مواد غذائی از کشورهای اروپائی را تا اوت 2016 (مرداد 95) تمدید کرد. 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها