امارات: کار نیروهای ما در یمن تمام شد

امارات: کار نیروهای ما در یمن تمام شد
جمعه 28 خرداد 1395 - 10:36

وزیر مشاور در امور خارجه امارات از پایان کار نیروهای نظامی کشورش در یمن خبر داد که از بیش از یکسال پیش زیر حملات همه جانبه ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان قرار داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه رأی الیوم، انور قرقاش گفت: نیروهای مسلح امارات کار خود را در یمن انجام داده اند اما با این حال، تا زمانی که ائتلاف عربی پایان جنگ را اعلام کند، در کنار عربستان خواهد ماند.

قرقاش این مطلب را روز بعد از سخنرانی درباره "بحران یمن" که با حضور ولی عهد ابوظبی انجام شد، در صفحه خود در شبکه اجتماعی تویتر اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی امارات هم به نقل از قرقاش نوشت که امروز جنگ تمام شده است و تدابیر سیاسی برای قرار گرفتن اداره امور اصلی یمن در اختیار آنچه که وی آن را دولت قانونی یمن خواند و نیز بهبود عملکرد این دولت اندیشیده شده است و تروریسم القاعده که مورد حمایت اخوان المسلمین است، زیر نظر قرار گرفته است.

وی افزود: نیروهای اماراتی کار خود را انجام داده اند اما با این حال، تا زمان اعلام پایان جنگ در کنار عربستان می مانند.

قرقاش در مجموعه یادداشتهای تویتری خود مدعی شد که روشن بودن اهداف "توفان قاطعیت" باعث موفقیت آن شد و آنچه را که وی دولت قانونی خواند، به قدرت برگرداند.

وی با تأکید بر حمایت سیاسی و نظامی همیشگی کشورش از ریاض گفت: این شراکت و ائتلاف - که در سایه بحران یمن تقویت شد - در آینده به عنوان یک رکن اساسی باقی خواهد ماند. 

قرقاش افزود: محور ریاض - ابوظبی پس از بحران یمن قویتر و مؤثرتر خواهد شد زیرا ضرورتهای استراتژیک منطقه این امر را ایجاب می کند.

208-6-9

پربیننده ترین خبرها