اعتراف سیا به ناکامی حملات ائتلاف علیه داعش در تضعیف آن

اعتراف سیا به ناکامی حملات ائتلاف علیه داعش در تضعیف آن
جمعه 28 خرداد 1395 - 12:06

جان برینان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) اذعان کرد با وجود تلاش های ائتلاف بین المللی علیه داعش، این گروه تروریستی همچنان توانمندی هایش در زمینه انجام حملات تروریستی در جهان را حفظ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جان برینان در کنگره امریکا گفت: متأسفانه با وجود تمام دستاوردهایی که در جنگ علیه گروه تروریستی داعش داشته ایم تلاش های ما درعرصه اقتصادی نتوانسته است به کاهش توانایی این گروه در زمینه انجام حملات تروریستی در جهان منجر شود.
برینان افزود: بر این باوریم با افزایش فشارها علیه داعش در عرصه میدانی سوریه و عراق، این گروه تروریستی تلاش خواهد کرد تا فعالیت های بین المللی اش را برای باقی ماندن به عنوان قوی ترین گروه تروریستی گسترده ترکند.
وی گفت: داعش عناصری را برای انجام حملات آموزش می دهد و تلاش می کند برای انجام حملات دیگری آنها را در مناطق مختلف مستقر نماید و چندین نشانه مهم وجود دارد که این موضوع را تأیید می نماید.
برینان با تلاش برای کاستن از تلخی ناکامی ائتلاف به رهبری امریکا علیه داعش گفت: شمار بیشتری از عناصر تروریستی داعش، امروزه دیگر توهم ندارند و به واقعیت ها پی برده اند. از سوی دیگر، این گروه در زمینه جلب نیروهای جدید با مشکلات بزرگی مواجه است. همچنین با وجود اینکه تروریست ها همچنان قادر به دستیابی به کمک های مالی هستند اما بسیاری از منابع مالی شان را از دست داده اند.
یادآور می شود خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از جان برینان گزارش کرده بود داعش تلاش می کند شمار بیشتری از عناصرش را برای انجام حملات تروریستی جدید به کشورهای غربی ارسال نماید و این گروهک با آموزش تروریست های جدید تلاش می کند از آنها به عنوان مزدور جهت انجام حملات تروریستی بیشتری در کشورهای غربی مشابه حملات پاریس و بروکسل بهره برداری نماید.

216-9 

پربیننده ترین خبرها