اختلاف در کنگره آمریکا به‌خاطر بمب خوشه‌ای عربستان

اختلاف در کنگره آمریکا به‌خاطر بمب خوشه‌ای عربستان
جمعه 28 خرداد 1395 - 17:40

روزنامه اینترنتی اینترسِپت آمریکا اعلام کرد که اختلاف نمایندگان کنگره در قضیه فروش بمب‌های خوشه ای به عربستان برای بمباران یمن بالا گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اینترسپت امروز جمعه نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا با اختلاف اندک آراء طرح فروش بمب های خوشه ای به عربستان را تصویب کرد که این امر نشان می دهد تعداد مخالفان و موافقان فروش چنین بمب هایی به سعودی ها برای بمباران یمن، تقریباً مساوی شده و مخالفت ها با تجاوز عربستان به یمن در کنگره افزایش یافته است.  
مجلس نمایندگان آمریکا یک روز پس از دیدار محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان با تعدادی از نمایندگان کنگره طرح فروش بمب های خوشه ای به رژیم سعودی را تصویب کرد.
204 عضو مجلس نمایندگان آمریکا به طرح فروش بمب های خوشه ای به عربستان رأی منفی دادند و 216 نماینده رأی مثبت دادند.
اینترسپت به نقل از هانک جانسن عضو مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: عربستان با بمب های خوشه ای به مردم یمن حمله می کند. عربستان و متحدانش سال 2016 نیز بمب های خوشه ای را در مناطق مسکونی شهر صنعاء – پایتخت یمن – فرو ریختند. مرکز توانبخشی نابینایان "نور" یکی از مراکزی است که جنگنده های عربستان و متحدانش آن را بمباران کردند. تخریب مدارس و به خا ک و خون کشیدن کودکان کاری زشت و ناپذیرفتنی است.
مسئولان سازمان عفو بین الملل نیز اعلام می کنند که اختلاف اندک آرای اعضای مجلس نمایندگان آمریکا هنگام رأی گیری درباره فروش بمب های خوشه ای به عربستان نشان می دهد که بسیاری از نمایندگان کنگره مخالف فروش این بمب ها به عربستان برای کشتار غیرنظامیان یمنی هستند.
خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاه المنطقه الثالثه را در شهر مأرب که محل استقرار مزدوران عربستان است، موشک باران کردند و تعدادی از آنها را کشتند یا مجروح کردند.
جنگنده های عربستان و متحدانش نیز بار دیگر آتش بس را نقض و مناطقی را در استان مأرب بمباران کردند و برفراز استان های حجه، الجوف و الحدیده به پرواز درآمدند.
مزدوران عربستان نیز همچنان به مردم یمن حمله می کنند و در تازه ترین حملات خود گلوله های خمپاره و موشک به سوی منازل مسکونی مردم شهر صرواح استان مأرب شلیک کردند.
در همین حال نیروهای یمنی حمله مزدوران عربستان به شهر المصلوب استان الجوف را دفع و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند و تلفات و خساراتی به آنها وارد نمودند که در میان تلفات مزدوران جسد سرکرده ای به نام عبدالله ابوهدسه دیده می شود. 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها