عراق: سفیر عربستان را سر جایش می‌نشانیم !

عراق: سفیر عربستان را سر جایش می‌نشانیم !
جمعه 28 خرداد 1395 - 21:33

وزارت خارجه عراق، روز جمعه تاکید کرد که به منظور پایان دادن به اقدامات تحریک آمیز سفیر عربستان، تدابیر لازم را در مورد وی اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد جمال" سخنگوی وزارت خارجۀ عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: وزارت امورخارجۀ عراق، پیش از این، "ثامر السبهان" سفیر عربستان در بغداد را فراخوانده بود و به او هشدار داده شد که به عرف و پیمان های بین المللی در خصوص چگونگی تعامل سفیران با رسانه ها پایبند باشد.

جمال افزود: همچنین به سفیر عربستان سعودی تاکید شد که از دخالت در امور داخلی عراق پرهیز کند و به جای آن به توسعه روابط دوجانبه دو کشور مبادرت کند به ویژه که عراق، در حال حاضر، در مرحلۀ حساسی از مبارزه با تروریسم است.

سخنگوی وزارت خارجۀ عراق خاطر نشان کرد: به هیچ سفیری اجازه نمی دهیم که وظایف دیپلماتیک خود را در جهت دامن زدن به طایفه گری در کشورمان به کار گیرد و خصومت کشورش با دیگر کشورها را به کشورمان بیاورد. به همین سبب، وزارت خارجۀ عراق، بر اساس پیمان ژنو در خصوص روابط دوجانبه، تدابیر مناسب را اتخاد خواهد کرد.

"ثامر السبهان" سفیر عربستان در عراق، اخیراً در اظهاراتی تحریک آمیز، ادعا کرد که «ایران، در پی به آتش کشیدن سنی های عراق در فلوجه است».

پیش از این نیز، اظهارات تحریک آمیز این سفیر علیه بسیج مردمی عراق، خشم مردم این کشور را برانگیخت و مردم با تظاهرات علیه السبهان، اخراج وی از عراق را خواستار شدند.

205

پربیننده ترین خبرها