ترامپ: اموال عراقی ها را سرقت کردیم!

ترامپ: اموال عراقی ها را سرقت کردیم!
شنبه 29 خرداد 1395 - 13:29

نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا گفت که نیروهای آمریکایی در جریان تجاوز سال 2003 میلادی به عراق، میلیون ها دلار اموال دولتی را سرقت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روسیا الیوم دونالد ترامپ در سخنان خود به مناسبت دویست و چهل و یمکن سالروز تاسیس ارتش آمریکا گفت: عراق مثل جهنم در آتش می سوخت. چه خبر از آوردن صندوق های پول...میلیون ها و میلیون ها دلار..چطور تحویل شدند؟

ترامپ بر لزوم معرفی آن دسته از نظامیان آمریکایی که این ماموریت را برعهده داشتند، تاکید کرد و گفت: فکر می کنم که آنها هم اکنون بسیار خوب زندگی می کنند؛ طرف نظر از اینکه چه کسانی هستند.

به نظر می رسد که ترامپ در سخنان خود به پول هایی اشاره می کرد که در اختیار ارتش آمریکا بود و واشنگتن آن را برای پروژه های بازسازی عراق اختصاص داده بود که با موارد فساد و رشوه و اختلاس همراه بود.

گزارش مرکز نظارت سلامت عمومی در آمریکا در سال 2015 میلادی بیش از 115 افسر و نظامی آمریکایی را به خاطر سرقت و رشوه و بستن قراردادهای جعلی در جریان حضورشان در عراق و افغانستان محکوم کرد که ارزش آنها به حدود 52 میلیون دلار می رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها