شکایت اسرائیل از بوئینگ بخاطر احتمال معامله با ایران!

شکایت اسرائیل از بوئینگ بخاطر احتمال معامله با ایران!
شنبه 29 خرداد 1395 - 16:28

رژیم صهیونیستی، شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا را به سبب مذاکره برای انعقاد قرارداد با ایران، تحت پیگرد قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم صهیونیستی تهدید کرد که در ازای هر هواپیمایی که شرکت هواپیمایی آمریکایی بوئینگ به ایران بفروشد، "حق وصولِ طلب" درخواست خواهد کرد.
بر اساس گزارش روزنامه «جروزالم پست»، رژیم صهیونیستی از شرکت‌های آمریکایی خواسته به دلیل آنچه حمایت ایران از گروه‌های تروریستی از جمله حماس نامیده، با تهران تعامل نکند.
جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه از دست یابی به توافق اولیه با شرکت بوئینگ خبر داد که نخستین توافق با یک شرکت آمریکایی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود. شرکت بوئینگ قصد دارد حدود صد فروند هواپیمای جدید به ایران بفروشد، اما این قرارداد منتظر دریافت تأییدیه از دولت آمریکاست.
از سوی دیگر رژیم صهیونیستی در تلاش برای تضمین دریافت غرامت برای خانواده هایی است که بر اساس حکم موهوم دادگاه های آمریکا، مدعی دریافت خسارت به علت حملات نسبت داده شده به ایران هستند.
برخی از اعضای کنگره آمریکا نیز آشکارا با قرارداد شرکت بوئینگ با ایران مخالفت کرده و هشدار داده اند که ممکن است از هواپیماهای آمریکایی برای حمایت از تروریسم استفاده شود. توافق با شرکت بوئینگ بخشی از روند بهبود روابط تجاری بین ایران و قدرت های جهانی در پی دست یابی به توافق هسته ای در سال گذشته است.
مقامات بوئینگ دو روز پیش، مذاکره فروش هواپیما به ایران را تأیید کردند. بوئینگ در اطلاعیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «ما در حال مذاکره با ایرانی‌ها هستیم و مجوز این کار را از دولت آمریکا گرفته‌ایم».

پربیننده ترین خبرها