"سند" واگذاری امنیت جنوب عربستان به اسرائیل +عکس

شنبه 29 خرداد 1395 - 17:46

العالم ـ یک سند افشاشده، از فرمان مستقیم وزیر جنگ سعودی برای سپردن "امنیت" مرزهای جنوبی این کشور به یک شرکت اسرائیلی حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  وزیر جنگ عربستان، کتباً به فرمانده گارد مرزی مناطق جنوبی این کشور دستور داد که از همکاری یک شرکت اسراییلی برای مقابله با حملات حوثی ها و بمبگذاری در مرزهای جنوبی استفاده شود و بمب های مذکور، پس از عقب نشینی نیروهای ائتلاف سعودی منفجر گردد.

به نوشته سایت "نجم الثاقب" یمن، بر اساس این سند آشکار شد که عربستان با توجه به شکست نیروهایش در تجاوزگری به یمن و ناکامی در تاسیس یک ائتلاف بین المللی تاثیر گذار علیه حوثی ها و پس از آنکه شهرهای مرزی آن بر اثر شلیک خمپاره و موشکهای بالستیکی از سوی نیروهای مشروع یمن و حوثی ها در آستانه سقوط بودند، از یک شرکت اسراییلی به نام "مجال گروب فور" خواست تا در مقابل دریافت 45 میلیون دلار، مسئولیت ایجاد موانع و کاشت مین در مرز جنوبی کشور را به عهده بگیرد. 

یاد آور می شود که شرکت "مجال گروب فور" تابع شرکت صهیونیستی "G4S" است و از جمله وظایف امنیتی آن منفجر کردن مناطق بمبگذاری شده، در صورت وقوع هرگونه حمله از سوی دشمن و یا نزدیکی دشمن به ساختمان یا مرکز و یا خودرو، از طریق نصب دستگاه های کنترل و انفجار در اتاق عملیاتی نزدیک به مرزهاست. این شرکت شعبه های متعددی در شهرهای مختلف عربستان سعودی دارد؛ اما شعبه اصلی آن در جده است و پیش از این مسئولیت تامین امنیت حرمین شریفین را به عهده داشت؛ موضوعی که جنجال گسترده ای در میان علمای مسلمان برانگیخت.

تصویر خبر منتشر شده در سایت نجم الثاقب

نامه مدیر نمایندگی شرکت اسرائیلی به واحد جنوب عربستان

 

 

7- 210

پربیننده ترین خبرها