راهکار اسرائیل برای شکست دادن تونل های حماس

راهکار اسرائیل برای شکست دادن تونل های حماس
يکشنبه 30 خرداد 1395 - 14:28

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی قصد دارد پیرامون غزه دیواری سیمانی بکشد که عمق و ارتفاع آن بر روی زمین و زیر زمین، ده ها متر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از پایگاه "المصدر"، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" با انتشار گزارشی از طرح رژیم اسرائیل برای ساخت دیواری با عمق دهها متر زیر زمین و همین ارتفاع بر روی زمین پرده برداشت.
طبق برآوردهای پیشین، هزینه ساخت این دیوار، میلیاردها دلار خواهد بود؛ اما بر اساس طرح جدید انتظار می رود هزینه ساخت این دیوار از 2.2 میلیارد "شِکِل" یعنی حدود نیم میلیارد دلار فراتر نرود.
این دیوار به مسافت 60 کیلومتر دور تا دور نوار غزه را خواهد گرفت و در واقع سومین خط دفاعی رژیم اسرائیل در امتداد مرز خواهد بود. خط دفاعی اول در دهه نود پس از توافقنامه اسلو و خط دفاعی دوم نیز پس از عقب نشینی این رژیم از غزه در سال 2005 ساخته شدند. اما تا کنون هیچ یک از این دو دیوار نتوانسته اند مشکل تونل های زیرزمینی را حل کنند.
در همین حال، یک مقام عالی رتبه در وزارت جنگ رژیم اسرائیل دیشب در بیانیه مطبوعاتی مختصری که برای خبرنگاران خوانده شد، مدعی شدکه جنگ آینده با حماس آخرین جنگ خواهد بود.
وی ادعا کرد: «ما علاقه ای به اشغال غزه نداریم اما از سوی دیگر، نمی توانیم درگیر یک جنگ فرسایشی بی پایان شویم. بنابراین باید جنگ آینده آخرین جنگ برای پایان دادن به سیطره حماس بر غزه باشد. رویارویی با حماس اجتناب ناپذیر است. حماس همیشه برای ما تهدید بوده است و این تهدید به مرور زمان بزرگ و بزرگتر می شود. ما باید آماده مقابله باشیم«».

208-220

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها