فیلم واکنش مرسی به حکم حبس ابد

يکشنبه 30 خرداد 1395 - 18:15

العالم - انتشار فیلم واکنش "محمد مرسی" رییس جمهوری برکنار شده مصر هنگام شنیدن حکم ابد بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرسی هنگام شنیدن حکم حبس ابد خود و همچنین 15 سال زندان با اعمال شاقه، دو دستش را بالای سر برد، آن را مشت کرد و به رفقایش لبخند زد.

پایگاه اینترنتی "الوفد" در این باره نوشت: دیگر متهمین نیز در این هنگام شعار دادند، "ثابت کردی ای قهرمان، زندانت، وطن را آزاد می کند"، "چه یک نفر را اعدام کنید چه صد نفر، مرسی رییس جمهوری است".

موضوع مهم آنکه مرسی هنگام شنیدن حکم  نشست و پایش را روی پایش انداخته بود.  

براساس رای دادگاه جنایی قاهره که دیروز(شنبه) صادر شد ، محمد مرسی رئیس جمهوری برکنارشده مصر و 2 تن دیگر از متهمان پرونده جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم شدند و حکم اعدام 6 نفر از متهمان این پرونده که پیشتر برای تایید مفتی مصر فرستاده شده بود، پس از تایید مفتی، نهایی شد.

دادگاه جنایی قاهره همچنین محمد مرسی و 7 تن دیگر از متهمان این پرونده را به اتهام سرقت اسناد امنیت ملی و فروش آن به شبکه الجزیره قطر به 15 سال حبس محکوم کرد.

بر اساس اتهام های ادعا شده، اشخاص مرتبط با این پرونده به درخواست پول برای فعالیت به نفع یک کشور بیگانه، ضرر رساندن به مصلحت مصر، شرکت در توافق جنایی برای ارتکاب جرم، تاسیس و هدایت گروه تروریستی بر خلاف قانون، دعوت به توقف اجرای قانون اساسی، جلوگیری از فعالیت نهادهای دولتی، تعدی به آزادی، وحدت ملی و اجتماعی مردم مصر با هدف تغییر نظام با استفاده از زور، اخلال در نظم عمومی و به مخاطره افکندن امنیت جامعه متهم هستند.

206-201-9

پربیننده ترین خبرها