مظلوم نمایی سفیر عربستان در عراق

مظلوم نمایی سفیر عربستان در عراق
دوشنبه 31 خرداد 1395 - 17:21

سفیر عربستان در عراق مدعی شد که حملۀ رسانه ای و مستقیم علیه سفارت عربستان در بغداد شکل گرفته و عملیات جهت دار و حساب شده علیه او در روزهای اخیر شدت یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "ثامر سبهان" در گفت و گو با شبکه العربیۀ عربستان خاطرنشان کرد، او اولین سفیر در دنیاست که قبل از ورود به پایتخت کشور مقصد، اخراجش را خواستار شده اند.
وی در ادامۀ ادعاهای خود و با نادیده گرفتن تحرکات مداخله جویانۀ اش در عراق افزود: از طریق این عملیات تلاش می شود که توجه افکار عمومی از حوادث داخل عراق به سوی دیگری معطوف شود.
سبهان گفت: اعضای هیأت دولت عراق تا حدی از تعقل و تفاهم در اقدام برای مصلحت دو کشور پیروی می کنند و همکاری آنها در این زمینه بسیار خوب است.
گفتنی است ابراهیم جعفری وزیر خارجۀ عراق تحرکات سفیر عربستان را دخالت در امور داخلی عراق توصیف و خاطرنشان کرد که اقدام های او ربطی به حوزۀ اختیاراتش به عنوان سفیر ندارد.
وزارت خارجۀ عراق همچنین روز جمعه در بیانیه ای تأکید کرد که قبلا سفیر عربستان در بغداد را احضار و به وی تفهیم کرده است که باید به عرف بین المللی پایبند باشد وگرنه اقدام های مقتضی علیه او صورت خواهد گرفت.
این بیانیه می افزاید: وزارت خارجه عراق به سفیر هیچ کشوری اجازه نمی دهد که از موقعیت خود برای شعله ور کردن اختلافات مذهبی و طایفه ای در عراق سوء استفاده کند.

202-211-9

پربیننده ترین خبرها