صحنه‌هایی از پیشروی ارتش سوریه در حومه حلب

سه شنبه 1 تير 1395 - 12:07

نیروهای ارتش سوریه وهم پیمانانش صدها تن ازعناصرمسلح ازجمله برخی از سرکردگان آنان را درحومه جنوبی حلب به هلاکت رساندند.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش در درگیری با عناصر مسلح در حومه جنوبی حلب، خسارت ها و تلفات زیادی به عناصر مسلح گروه موسوم به " جیش الفتح " وارد و بیش از 43 دستگاه تانک وخودروی زرهی و کامیون های نظامی آنان را منهدم کردند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین توانستند اتاق های عملیات دواتاق اصلی که مهم ترین آن اتاق عملیات موسوم به " فیلق الشام " درکفرجوم و اتاق عملیات دیگر در قبتان الجبل است، منهدم کنند.

چندین گروه تروریستی ازجمله فيلق الشام، أجناد الشام، حزب اسلامی ترکستان و لواء الحق تحت لوای گروه موسوم به "جیش الفتح" به سرکردگی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) قرار دارند و به همراه آن درحملات ضد ارتش سوریه شرکت می کنند.

علیرغم این که گروه های مسلح درحومه جنوبی حلب متحمل خسارت ها و تلفات زیادی شده اند، اما منابع وابسته به مرکز هماهنگی گروه های مسلح و اعتراف ها سرکرده های جیش الفتح به ویژه جبهه النصره، نشان می دهد که درگیری ها در حومه جنوبی حلب شدید بوده و تروریست ها متحمل خسارت های زیادی شده اند، و طبق اعترافات سرکردگان این گروه، 167 نفر از عناصر مسلح گروه های تحت لوای جیش الفتح از جمله 24 مسئول میدانی وعملیاتی و پشتیبانی به هلاکت رسیده اند.

مرکز هماهنگی وابسته به گروه های مسلح فهرستی از اسامی و تصاویر کشته شدگان عناصر مسلح در درگیری های حومه جنوبی حلب را منتشر کرده اند که از مهم ترین آن ها می توان " عمار الخالد " مسئول جبهه النصره، " ابویحیی تقاد " مسئول پشتیبانی جبهه النصره، " ابوطه الانصاری" مسئول جبهه النصره،" أبوعبد الرحمن سياف " مسئول نظامی جبهه النصره و " بلال الواو " ملقب به ابی احمد مسئول میدانی در فیلق الشام اشاره کرد.

نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش پس از درگیری با عناصر مسلح گروه تروریستی داعش با ادامه پیشروی های خود در حومه غربی رقه وارد منطقه مساکن العمال شدند و شمار زیادی از تروریست ها را به قتل رساندند و یا مجروح کردند.

نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش درغوطه شرقی دمشق ، نیز مدرسه و برج البحاریه در منطقه البحاریه را از کنترل گروه های مسلح خارج کردند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین حمله گروه های مسلح به مناطق نظامی در اطراف روستای الزلاقيات درشمال غرب حماه را ناکام گذاشتند.

نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش در شهر درعا در جنوب سوریه نیز چندین خودروی مجهز به تیربار متعلق به جبهه النصره را در منطقه النعیمه و منطقه درعا البد منهدم کردند.

نیروهای سوری همچنین یک انبار مهمات متعلق به داعش را در اطراف البانوراما درجنوب غرب دیرالزور منهدم کردند.

درشهر السویداء نیز هشت خودرو موشک انداز در رجم الدوله و مناطق تل اصفر و مشبک الودیان منهدم شد.

215

پربیننده ترین خبرها