نماینده استان نینوا پیش بینی کرد:

قیام مردمی علیه داعش با آغاز عملیات موصل

قیام مردمی علیه داعش با آغاز عملیات موصل
چهارشنبه 2 تير 1395 - 10:06

نماینده استان نینوا در پارلمان عراق، پیش بینی کرد به محض آغاز عملیات آزادسازی موصل، استان نینوا عرصه قیام ضد گروه تروریستی داعش خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت السومریه نیوز، احمد الجبوری، خاطرنشان کرد: باز کردن جبهه ای در جنوب نینوا باعث تضعیف "داعش" خواهد شد به خصوص که این منطقه بهترین مسیر برای آزادسازی این استان است. زیرا این منطقه دارای زمین باز بوده و مردم آنجا نیز با دولت مرکزی هستند.
نماینده استان نینوا در پارلمان عراق افزود: آزادسازی نینوا از عملیات آزادسازی تکریت، رمادی و فلوجه آسان تر است. ضمن این که باید اعتراف کنیم که نبود هماهنگی بین دولت مرکزی و مقامات منطقه کردستان، عامل تأخیر در آزادسازی این استان است.
وی پیش بینی کرد چنانچه فرماندهان ستاد عملیات آزادسازی موصل تدابیر حساب شده ای برای آغاز عملیات بیندیشند، شهر موصل نیز از داخل شاهد قیام مردم علیه "داعش" خواهد بود.
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز جمعه (28 خرداد ماه 1395، 17 ژوئن) وعده "آزادسازی هر چه زودتر" موصل را داده بود وی خطاب به گروه تروریستی داعش هم گفته بود که "شما هیچ جایی در عراق ندارید."
208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها