آیا حزب الله رهبر "جبهة النصره" را اسیر کرده است؟

آیا حزب الله رهبر
چهارشنبه 2 تير 1395 - 22:29

العالم - در پی انتشار اخباری دربارۀ اسارت ابو محمد الجولانی به دست نیروهای حزب الله، این حزب بیانیه ای در این باره صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله لبنان خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی در خصوص اسارت "ابومحمد الجولانی" رهبر گروه تروریستی جبهه النصره به دست نیروهای این حزب را تکذیب کرد.
خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه اعلام کرد که  یک منبع مقام حزب الله لبنان، خبر اسارت سرکرده جبهه النصره به دست نیروهای این حزب را در سوریه  تکذیب کرده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، روز چهارشنبه در گفت وگو با اسپوتنیک با بیان این که خبرهای مربوط به اسارت ابومحمد الجولانی به هیچ وجه صحت ندارد، گفت: «حزب الله شماری از عناصر مسلح النصره و جیش الفتح را در درگیری های ریف جنوبی حلب  اسیر کرده است، اما الجولانی در میان  آنها نیست».

این منبع گفت: «اغلب گزارش‌هایی که درباره درگیری های ریف حلب منتشر شده و به منابع حزب الله نسبت داده شده است، صحت ندارد و برخی از آنها زاییده خیال نویسنده آن است».
این منبع مسئول همچنین اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه ها درباره شمار زیاد شهدای حزب الله در درگیری های حومه حلب را نیز تکذیب کرد و گفت: «در این درگیری ها که از دهم تا هفدهم ژوئن جاری (21 تا 28 خردادماه) ادامه داشت تنها 23 نفر از نیروهای حزب الله به شهادت رسیدند و در مقابل در این مدت 167 نفر از عناصر تروریستی کشته شدند».

این منبع مسئول در حزب الله با اشاره به بی اساس بودن خبر اسارت 7 نیروی حزب الله در درگیری های ریف حلب، گفت: «تروریست های مسلح تنها توانستند یک نیروی حزب الله را به نام احمد مزهر اسیر کنند».
خاطرنشان می شود که شبکه های اجتماعی توییتر و فیس بوک، دوشنبه گذشته خبرهایی درباره بازداشت ابومحمد الجولانی سرکرده 35 ساله جبهه النصره به دست نیروهای حزب الله را منتشر کردند.

213-201-220

پربیننده ترین خبرها