ایجاد پل هوایی بین دمشق و قامشلی برای نجات انسانها

ایجاد پل هوایی بین دمشق و قامشلی برای نجات انسانها
جمعه 4 تير 1395 - 08:50

العالم- سازمان ملل متحد از ایجاد پل هوایی بین دمشق و شهر قامشلی در شمال شرق سوریه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت رأی الیوم، یعقوب الحلو، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سوریه، در ژنو به خبرنگاران گفت: ما در حال ایجاد پل هوایی بین دو این دو شهر به منظور نجات زندگی بسیاری از انسانها هستیم.
بتینا لوشر، سخنگوی برنامه غذایی بین المللی وابسته به سازمان ملل هم که بر این عملیات نظارت خواهد کرد، رساندن کمکهای بشردوستانه به شهر قامشلی در نزدیکی مرزهای ترکیه را از راه خشکی، غیر ممکن خواند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان ملل در این عملیات با هر پرواز – که 25 سورتی خواهد بود و از ژوئیه آغاز خواهد شد – 40 تن کالا را به عنوان کمکهای بشر دوستانه به این شهر خواهد فرستاد. این عملیات طی روزهای آینده آغاز می شود و در آن هزار تن کالا شامل 70 درصد مواد غذایی باانتقال به  فرودگاهی نزدیک قامشلی بین مردم توزیع می شود.
"بتینا لوشر" گفت که هدف از اجرای این عملیات، رساندن مواد غذایی به 150 هزار نفر طی ماه اول است. وی خاطر نشان کرد اولین مرحله از پرواز شامل هفت فروند هواپیما، فقط مواد غذایی به قامشلی خواهند برد زیرا این شهر مدتهای طولانی است که از غذا محروم شده است.
شهر قامشلی در استان حسکه واقع شده است و از راه زمینی فقط با عبور از استانهای رقه و دیر الزور می توان به این شهر دسترسی پیدا کرد که این دو استان نیز در اشغال گروه تروریستی داعش هستند.
سازمان ملل در سال 2014 نیز با ایجاد پل هوایی اقدام به ارسال کمکهای بشردوستانه به قامشلی کرده بود.
همچنین از مرزهای زمینی ترکیه - سوریه قبل از بسته شدن گذرگاه اصلی در این منطقه مرزی در اوایل سال جاری، برای ارسال زمینی کمکهای بشردوستانه استفاده کرده بود.

208-9

پربیننده ترین خبرها