گزینۀ نصر الله برای دریافت جایزۀ صلح نوبل و دلیل آن

گزینۀ نصر الله برای دریافت جایزۀ صلح نوبل و دلیل آن
جمعه 4 تير 1395 - 22:17

سید حسن نصر الله در سخرانی عصر امروز خود که به مناسبت چهلمین روز شهادت مصطفی بدر الدین انجام شد، از شخصیتی سخن گفت که شایستۀ دریافت جایزۀ صلح نوبل است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان، با اشاره به تلاش های شیخ عیسی قاسم برای جهت دادن خشم مردم بحرین علیه ظلم، سرکوب و تعدی رژیم آل خلیفه به سوی اعتراضات مسالمت آمیز و دور نگاه داشتن جوانان پر شور بحرینی از خشونت گفت: «اگر یک نفر در جهان شایسته جایزه صلح نوبل باشد، شیخ عیسی قاسم است».

نصر الله دربارۀ وضعیت کنونی بحرین و مساله سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم نیز گفت: «آنچه مقام های بحرین انجام دادند، بسیار خطرناک بود. خواسته های مردم مبتنی بر معیارهای انسانی، اخلاقی و بین المللی بوده است. مردم بحرین هرگز به خشونت دست نزده اند. با وجود این، آل سعود - که آل خلیفه از آنان دستور می گیرند - می خواهد مانع گفتگو و اعطای حقوق به ملت بحرین شود؛ چون آزادی ملت بحرین زمینه را برای قیام ملت عربستان، این ملت محروم از حقوق سیاسی، هموار می کند».

نصر الله، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آل خلیفه کاملا مطیع و دنباله روی آل سعود و انگلیس اند، افزود: «شیخ قاسم و علمای بحرین دنباله روی کسی نیستند و کسی چیزی به آنان دیکته نمی کند. این آل خلیفه است که دنباله رو آل سعود و نماینده انگلستان است».
دبیر کل حزب الله، در پایان، تاکید کرد: «دنیا باید به مسئولیتش برای جلوگیری از اجرای حکم لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم و اخراج وی از کشور عمل کند».

220

پربیننده ترین خبرها